jedno uziti pervitinu pri kojeni
klera
Dobrý den.
Mám dceru,kterou plně kojím. Zajímalo by mě,jaký dopad by mělo na dítě, kdybych užila pervitin. Pouze jednu dávku. Působilo by to na ní stejně jako na mě? Nespala by,plakla...?

Odpověděl: Amrit Sen
Klero, zdravím Vás.
Cením si důvěry, se kterou se obracíte na naši poradnu, děkuji za dotaz. Předesílám, že kojení a užívání drog, pervitin nevyjímaje, opravdu nejde dohromady. Pervitin se do mateřského mléka přenáší a na kojence působí. Nechce se mi rozepisovat o všech rizikách, ani spekulovat o tom, co všechno by se mohlo dít, ale budiž. Nebo snad budete po vyhodnocení poskytnutých informací zvažovat, které riiziko připustíte, a které nikoli? Pervitin, který se kojenci dostane přes matku do organismu může způsobit nespavost, neklid, hyperaktivitu, potíže s příjmem potravy, respektive mateřského mléka. Může zvýšit, později naopak snížit krevní tlak, vyvolat zvýšenou, případně sníženou tělesnou teplotu, poruchy dýchání, křeče a koma. Matka většinou odmítne všechna ohrožení dítěte, je li to v její moci. Pokud se nedokážete pervitinu zříci a jste ochotná připustit kvůli droze byť jen sebemenší ohrožení dítěte, měla byste přemýšlet o tom, jestli nepotřebujete svůj vztah k drogám řešit. Pokud ano, ozvěte se, můžeme se věnovat tomu, co s tím a jak Vám pomoci. Když napíšete ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám pošleme kontakty na bezplatné služby, které mohou být poskytovány i anonymně, jejichž odborní pracovníci Vám případně pomohou, poradí a podpoří Vás v abstinenci.
V každém případě byste určitě neměla kojit minimálně 48 hodin od užití. Dítě pak bude odkázáno na náhradní výživu, která ač postrádá přirozené kvality mateřského mléka, včetně nejpřirozenějšího kontaktu s matkou, bude pro dítě bezpečnější a zdravější, než mléko kontaminované pervitinem, případně na předem připravenou zásobu zachlazeného mateřského mléka. Negativní dopad na kojence netkví jen v samotném působení drogy, ale také v náladě a kondici matky. Nepřirozený stav a atmosféra intoxikované nejbližší osoby, na kterou je bezbranné miminko zcela odkázáno, se také na dítě přenáší a způsobuje mu trápení. Užití pervitinu kojící matkou také může snížit tvorbu mateřského mléka, nehledě na to, že je velmi snadné pod vlivem pervitinu opomenout všechny povinnosti, které miminku náleží, včetně intenzivního láskyplného a něžného kontaktu.
Doufám, že si dokážete pro zdraví, klid a pohodu miminka i Vaše drogu odříct. Kdyby ne, ozvěte se, nebudeme Vás soudit, moralizovat, ani Vám kázat, ale jak jsem psal, můžeme se společně podívat na to, co s tím.
Přeji Vám i miminku vše dobré,
Amrit Sen.