Extáze
Cuketa
Dobrý den, s kamarádkou chceme v pátek zkusit poprvé \"éčko\" , ale bojíme se, že třeba zkolabujeme, chceme zkusit jen čtvrtku , jen pro zajímavost to chceme zkusit, prosím co musíme dodržovat nebo na co dávat pozor, děkuju moc!

Odpověděl: Miroslav Giljan
Dobrý den,
užívání extáze skutečně přináší několik rizik. Je fajn, že jste si s kamarádkou řekli, že zkusíte jenom čtvrtku tablety. Pokud jste tedy rozhodnuté, že drogu užijete, tak se držte tohoto plánu a užijte jenom tuto menší část tablety. Pokud by Vám tableta nezabrala, tak si určitě nedávejte další dávku. Můžete tak předejít předávkování. Vzhledem k tomu, že jste extázi ještě nikdy předtím neužili, tak nevíte jak na Vás tato droga bude působit. Některé tablety zabírají až za delší dobu, proto je důležité počkat a nedávat si do sebe v průběhu večera další dávku. Bylo by velmi vhodné abyste extázi nekombinovala s jinou drogou včetně alkoholu. K základním pravidlům jak přežít párty bez újmy patří pití hodně nealkoholických tekutin a odpočívání. Odpočinek tělu určitě dopřejte vícekrát za večer. Je to dobré jako prevence přehřátí organizmu a taky jak prevence zkolabování. Pokuste se tabletu užít v příjemném prostředí a v obklopení lidí, kteří jsou pro Vás taky příjemní a bezpeční. MDMA, kterou by měli tablety extáze obsahovat je účinná psychoaktivní látka, která silným způsobem ovlivňuje Vaší psychiku a prožívání. V prostředí, kde se budete cítit příjemně je menší pravděpodobnost, že by Vám extáze spustila nepříjemné pocity. Kdyby se to náhodou stalo Vám, nebo kamarádce tak nezůstávejte v takovéhle chvíli sama a vyhledejte někoho, kdo pro Vás může být oporou.
Zatím se mějte dobře a buďte na sebe opatrná.
Miroslav Giljan