zavislost?!
smile
beru extazi prawidelne ale tak maximalne jednou za tri tydny...kdyz ji nemam a jdu parit bez ni nedokazu se s nikym seznamit,uvolnit...mam depresi a nechce se mi ani tancowat!jsem uz na extazi zawisla???da se to nejak wylecit?jeste bych se chtela zeptat jestli uz se u me muzou projevit naky poruchy -fyzicky-psychicky?po skoro roce brani extaze?dik smile

Odpověděl: Bára Orlíková
Myslím, že tohle se asi za závislost považovat nedá. Nicméně, co není, může být. U Extáze, stejně jako u jiných stimulačních drog, hrozí kromě jiného riziko psychické závislosti. Víte, ale ono je to možná spíš o životním stylu, o potřebě zlikvidovat nudu, o určité možnosti uvolnění, které si člověk jinak nedovolí, o navazování kontaktů a vztahů, které za střízliva člověk navazuje těžko a nejde mu to... Navíc, když jste zvyklá brát Extázi na parties, tak když tam pak přijdete a nemáte ji v sobě, tak vám to zákonitě musí připadat nudné a necítíte se v tom. Neporadím vám, jak se tohohle zbavit. Když budete brát Extázi dál, tak musíte počítat se všemi riziky, kterým se vystavujete. Pokud se rozhodnete ji dál neužívat, asi to nebude na začátku žádná sláva a možná si budete říkat, že vám to je k ničemu, ale zas se rizikům vyhnete a můžete začít trochu jiný styl a určitě najdete něco, v čem se budete cítit spokojená, aniž byste musela brát Extázi. Potíže psychického nebo fyzického rázu po roce občasného užívání mít můžete. Extáze je potenciálně neurotoxická (poškození nervových buněk) a za určitých okolností může dojít k poškozením organismu díky tomu, že ovlivňuje vegetativní nervový systém. Při častém užívání hrozí vznik toxické psychózy, a také závislosti, dochází také k vyčerpání synapsí, na kterých Extáze účinkuje a uživatelé proto častěji sahají k silnějším stimulantům, může taky dojít k prohloubení úzkostných a depresivních stavů... Pokud máte nějaké zdravotní problémy a do toho užíváte Extázi, tak je riziko dalších somatických potíží větší. Nevím, jestli jsem vám odpověděla tak, jak jste chtěla a jestli jsme vám poskytla všechny informace. Když by vám to takhle nestačilo, tak zas napište :-)