Otazka
NINa
dobry den,to jsem zase ja..vite,ja jsem o tom vazne premyslela,i s par kamosema jsme o tom mluvili,ale nic moc..oni totiz vsichni taky smazii.takze moc nevim,s kym to mam resit..jen jsme se shodli na tom,ze v tom docela litame...ale ani slovo nepadlo o tom,nechat toho..takze jsem docela zmatena...v sobotu jedu na party...a nejhorsi je to, ze me muzika mooc bavi,ale vite,ja uz si party bez smahu predstavit ani nedokazu..je to smutny..ani nevite, jak se pak ale citim.jednu chvili uz si rikam,ze jo,je ten cas toho nechat,kasli na to,je to svinstvo..ale pak prijde zase neco velkyho a zase si musite dat.ale mam ze vseho strach..rodice nic nevi,ani nic netusi..ani nechci.jsem na to hodne opatrna, ani okoli nic netusi..to jsem rada,maj me za tu hodnou,milou,mamincinu holcicku....jsem rada..ted je ctvrtek a ja si momentalne rikam,jak je to nudnej tyden...ze to chce ozivit,ale cemu se mam venovat,abych zabila tu nudu a pritom nesahla po droze,ktera mi toho dava tolik??nic mi neprijde zajimavy..vsechno je uz tak nudny...a ja tak nenavidim nudu a stereotyp..to je asi ten hlavni duvod,PROC to delam....nuda...stereotyp..vzdycky doma sleduju rodice,jak jsou stereotypni a rikam si,ze takova nikdy nebudu,ale jaka mam byt???asi je problem nekde jinde....ale nevim,kde hledat pomoc......................

Odpověděl: Bára Orlíková
Docela tomu rozumím. Tohle není věc, kterou člověk vyřeší ze dne na den. A asi už vůbec ne debatováním s kamarády, kteří v tom lítají taky, ti vám v rozhodování asi moc nepomůžou. Nuda a stereotyp je blbá věc, ale když člověk bere, tak je to taky trochu o stereotypu... i když to tak na první pohled vypadat nemusí. A taky to, co vy považujete za stereotyp třeba u svých rodičů nebo známých, oni za stereotyp nepovažují a jsou v tom docela spokojení. Jde jen o úhel pohledu a o to, aby člověk a našel to, v čem se jemu bude žít spokojeně (což nemusí být jednoduché a většinou to vypadá tak, že člověk nejdřív proleze vším možným a pak mu teprve dojde, co vlastně vůbec chce a hledá). Ale drogy jsou bludný kruh, jak jste psala minule, tím, že budete brát, nic nevyřešíte, spíš se do toho zamotáte ještě víc. Dají se najít věci, které vás budou bavit a kterými se můžete zabývat, jen do toho člověk musí něco vložit a něco pro to udělat. Nebude to asi ze začátku tak fascinující, jako jsou drogy, ale může vás to chytit... uvidíte. Na konec - vesměs je to tak, že za drogami jsou ještě další problémy a nevyřešené věci, které se drogou jen přetloukají, jak to naznačujete v závěru. Pokud byste měla zájem popovídat si o tom s někým z odborníků, tak vám můžu doporučit nějaké kontakty na kolegy, když mi napíšete odkud jste. To je jedna z možností, kde hledat pomoc. Mějte se hezky. Držím vám palce.