ritalin
rita
co si myslíte o léku ritalin? je přece indikován dětem, tak by neměl bejt tak návykovej ne?jak hodně je stimulační?jakou účinnou látku obsahuje.? těšim se na odpověd.

Odpověděl: Jakub Minařík
Ritalin je psychostimulans a je návykový. U poruch, u kterých se předepisuje ale návyk vzniká zřídka. Souvisí to s charakterem té poruchy, nikoli charakteristikou léku. Teorie praví, že u pacientů s hypovigilitou dochází k nadměrné aktivaci (a tím i poruchám chování) aby bdělost udrželi. Stimulanty pak jen normalizují stav. Účinnou látkou je metyfenydát, pokud vím, je na předpis a modrým pruhem, to znamená, že se jedná o lék se speciálním režimem - podobně jako třeba morfium, amfetamin, ... :-( Asi vám ho jen tak nikdo nepředepíše.