Otazka
Zajimalo by me, co je treba, kdyz chce clovek pomáhat lidem zavislým na drogách, nebo pracovat v necem jako je Sananim, Káčko a jim podobné poradny. Děkuju.

Odpověděl: Bára Orlíková
Je potřeba docela dost věcí. Není to vůbec jednoduchá práce a na člověka, který v téhle profesi pracuje, je kladné neuvěřitelné množství nároků. Musí vám být dost let. Musíte mít vyřešené to, proč vás tahle práce zajímá, jaký k ní máte vztah a co od toho čekáte, taky musíte mít vyřešené, jak to máte s postojem k drogám ... Zní to banálně, ale není to tak jednoduché, jak to vypadá. Taky musíte mít dostatečné vzdělání, tím myslím VOŠ nebo lépe VŠ potřebného zaměření, kupříkladu medicína, psychologie, sociální práce, pedagogika... a nejlépe taky psychoterapeutický výcvik. Taky pochopitelně musíte mít dost informací o drogové problematice. A být dost stabilní, abyste tuhle práci ustál/a. Pak stačí si zjistit, kde je volné místo v organizacích zabývajících se prevencí a léčbou drogových závislostí a jít se tam zeptat. A taky byste měl/a třeba vědět, že Káčko patří pod organizaci SANANIM :-) No, nevím, jestli jsem vám odpověděla úplně srozumitelně, kdyžtak se ptejte dál.