Otazka
Lucifer
Urcite se do toho sedeho sloupce koknu.Byla byste moc hodna,kdybyste mi poslala ty kriteria Svetove zdrav. organizace.Dekuji predem.Strasne moc jste me potesila,kdyz jste mi napsala,ze o vas mam daleko vic informaci,nez kdokoliv jiny z tech lidi,kterym pomahate.To ze byste mi to rekla osobne si taky myslim,ze je fer.Strasne rada bych se s vami setkala,ale nevim kdy a kde.Myslela jsem treba ted o prazdninach,ale asi nebudu mit penize.Zajimalo by me jak by to probihalo,kdybych za vama prijela.Jestli bysme si povidali nedke v kavarne nebo venku,nebo nekde v nejake mistnosti u vas v poradne.Tuhle mistnost si predstavuju asi takhle:mistnost s rozmerem 3x3 metry,sedive zbarvene steny,bez oken s jednim stolem uprostred,na nem popelnik,sklenice s vodou a dve zidle.Vubec nevim jak by to melo probihat,ale ted uz se aspon nebojim toho,ze byste si me tam nechali.Ze byste me nasilim privazali na lehatko a dali mi neco na uklidneni.Zatim se mejte a dekuji.Lucifer

Odpověděl: Bára Orlíková
No, je to trochu složitější. Napsala jsem vám, že o mně máte víc informací než lidé, kteří píšou do poradny. Dřív jsem pracovala v Doléčovacím centru, teď mám nově na starost Drogovou poradnu, která patří pod Drogové infromační centrum. Všechno je to v rámci organizace SANANIM. Informace o jednotlivých centrech se dozvíte, když si kliknete v pravém horním rohu na ikonku SANANIM portál. V Doléčovacím centru jsem pracovala s klienty v rámci osobního kontaktu, teď v poradně si s lidmi, co potřebují pomoct, povídám jen přes internet. Poradna bohužel nemá žádné své prostory, kam bych si mohla zvát lidi. Pokud byste měla zájem o osobní schůzku, tak bych vám spíš doporučila kolegu dr. Minaříka z Denního stacionáře. Jediné, co bych pro vás mohla udělat, je být přítomná při vaší první návštěvě tam. Kdyžtak mi napište na můj mail orlikova@sananim.cz a zkusíme vymyslet, jak to udělat :-) Bohužel si s vámi vzhledem k našim pravidlům nemůžu domluvit schůzku někde venku v kavárně. A prostory v Denním stacionáři jsou rozhodně příjemnější, něž jak si je představujete, jsou tam žluté stěny, okna, kytky, počítače, obrázky, proutěné židle - a popelníky taky :-) Jo, a ty kriteria pro diagnózu závislosti - velmi zjednodušeně - diagnóza závislosti by se měla stanovit tehdy, jestliže v posledním roce došlo ke třem nebo více z následujících jevů: a) silná touha užívat látku b) potíže v kontrole užívání, a to pokud jde o začátek a ukončení nebo množství užité látky c) tělesný odvykací stav (jehož příznaky užití látky snižuje) d) tolerance -zvyšování dávek k dosažení účinku původně vyvolaného nižšími dávkami e) postupné zanedbávání jiných potěšení nebo zájmů f) pokračování v užívání přes jasný důkaz zjevně škodlivých následků. To je ve zkratce, převzaté z Mezinárodní klasifikace nemocí. Zatím se mějte pěkně a kdyžtak mi napište přes poradnu nebo do mailu. Bára