učení
Radka
Když si šňupnu nepatrně perníku před zkouškou, abych byla méně nervozní a abych bystřeji reagovala, je pravděpodobnost že to zkoušející pozná? rozšířené zornice přece ještě nic neznamenají. upozorňuju, že by ho bylo málo a za druhé dá se učit na perníku, aby si to člověk pamatoval dlouhodoběji nebo to jsou pouze nárazovky těsně před zkouškou? děkuji za radu

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, jestli zkoušející pozná nebo ne, že jste si před zkouškou šňupla perník, záleží na tom, jak dobře vás zná a jak moc vám takové šňupnutí změní chování. Jestli ho bude opravdu málo a rozdíl u vás bude jen v tom, že budete klidnější, je pravděpodobné, že to nepozná. Ale taky se vám může stát, že vám to zrovna ten den nesedne a pak si perníkem víc uškodíte než pomůžete (mluvím o zkoušení, jinak si jím víc uškodíte každopádně). Když se budete na perníku i učit, moc vám to nedá. Takové učení probíhá při změněném stavu vědomí a jsou z toho opravdu spíš nárazovky před zkouškou. Co takhle radši vymyslet způsob učení, který by vám víc vyhovoval, aby jste nad tím nemusela trávit zbytečné hodiny? A s trémou se dá taky leccos dělat, třeba se nestresovat hodinu před zkouškou doháněním všeho co se nestihlo, jít se projít, zajít s někým na kafe, trocha sportu nebo kultury večer před zkouškou a podobně. Zkuste se zamyslet nad všemi riziky pervitinu (například dojezdy, riziko psychických problémů...) a sama si odpovězte, jestli vám to fakt stojí za to. Takže přeju hodně úspěchů při zkouškách bez perníku.