drogy
aaa
1. co se deje v mozku pri dojezdu na p. 2. nechapu jakyzvlastni ucinky ma hero, je mi po nem fyzicky spatne, funguje jenom jako prestup z p? nebo k nemu lidi inklinujou itak? 3.myslite, ze lidi ze snupani per. prechazej na jehlu kvluli najezdu, nebo protoze uz p neni tak razantni? diky

Odpověděl:
K otázce 1) Pervitin v CNS (centrální nervový systém) zvyšuje koncetraci mediátorů (látky, které přenášejí elektrické vzruchy mezi neurony) - monoaminů (dopaminu, noradrenalinu a serotoninu) v synapsích (spojení nervových buněk). Po odeznění efektu dochází k vyčerpání mediátorů, což je příčinou nepříjemného stavu - "dojezd". K otázce 2) Po užití heroinu může dojít k pocitům nevolnosti a ke zvracení (Heroin dráždí zónu pro zvracení). U některých jedinců droga vyvolává dysforii (rozladu), která bývá obyčejně bývá spojena právě s nevolností, zvracením a také s neschopností koncentrace... (přečtěte si v červeném sloupci vlevo kolonku Opiáty, dozvíte se podrobnosti). Pokud máte termínem "přestup z p" na mysli to, že řada lidí přechází od užívání pervitinu k heroinu, tak je to poměrně obvyklé vzhledem k tomu, jaké pervitin po delším braní vyvolává stavy... a heroin působí jako zklidnění. Nicméně, existuje taky řada lidí, kteří se dostali přímo k opiátům a pervitin předtím nebrali... některým stav na heroinu vyhovuje víc než stav po stimulačních drogách... K otázce 3) Lidi obvykle přecházejí na injekční aplikaci proto, že umožňuje použít menší množství drogy pro stejný účinek a nájezd je prožívaný jako intenzivnější... Jenže to je jen iluze pro začátek, po čase už to úplně takhle nefunguje. A injekční aplikace s sebou nese tolik rizik, že se to fakt nevyplatí. Tak doufám, že jsem vám odpověděla na všechno. Jestli vás bude zajímat ještě něco, klidně pište :-)