Pro Dr. Minaříka
web
Víte, já nějak nerozumim vašemu častemu výroku především u Dr. Minaříka, že pokud člověk bere drogu, je to jen jeho rozhodnutí. Vono to tak v praxi docela neplatí. Prostě člověk má v sobě hluboko různý motivace, který ho jak silnej motor dovezou prostě úplně jinam. Protože na základě tý drogy často dochází k nákejm uspokojením těch potřeb. A člověk si v 16 hned asi tyhle motivace nemůže uvědomit, a tím nemyslím jenom nějaký upoutávání pozornosti, to je ještě dost na povrchu. Takže mě tohle tvrzení o vlastní zodpovědnosti příde docela tvrdý. Mluvím z vlastní zkušenosti. Jenže já tyhle motivy vobjevil až ve20.

Odpověděl: Jakub Minařík
Ano. Máte jistě také pravdu, ale ať je to jak chce - člověk se nakonec, téměř bez vyjímky musí rozhodnout sám. A často má v danou chvíli i dost informací o tom, do čeho leze. Víte - já bych nerad, aby to znělo jako odsouzení. Ono to taky odsouzení není. Myslím to tak, že člověk se sám rozhodne jestli bude brát nebo ne. Stejně tak to platí o tom, zda přestane. A pokud někdo dorazí a chce se o tom bavit, tak se mu snažím pomoci v tom, aby si to ujasnil. To je celé. Víte - vím dobře, že člověk jinak přemýšlí v 16 letech a jinak ve 20. Ale každopádně - rozhodnutí je vždycky TVOJE a důsledky jsou taky TVÝ. A to myslím bez debaty platí. Ale taky - každému, kdo chce s důsledky svých rozhodnutí pomoci, protože je toho na něj moc jsem ochoten pomoci. Prostě je to sice vaše, ale nejste v tom sami. Stačí se jen ozvat. To je fér nabídka, nebo ne? :-)