byt ci nebyt?
Nina
dobry den,mam jeden velkej problem,ktery resim a resim a porad se z nej nemuzu nejak vymotat.uz rok beru pernik..a nejak tak v tom vsem zacinam litat..chapete,ten stav je uuuplne suprovy,zadny problemy a tak vsechno je v pohode..ale ja uz nemam cil,nemam pro co zit,nemam svetlo do zivota a nepamatuju si,kdy jsem si bez perniku poradne neco uzila...jsem uplne na nic..ale ja to chci vratit zpatky..chci ty stary casy vratit zpatky..kdy jsem byla tak bezstarostna holka...a vite,jak to zacalo???Pritomnost je pryc,fantazie je soucasti reality..chtela jsem zapomenout na vsechny starosti v zivote, kdy melidi uz neohrozujou.. kdy vsechny nejistoty-vyprchaly..Jste v oblacich do siroka otevreny..jste astronauti obihajici zemi..Svet odtud vypada nadherne..RISKUJEM DUSEVNI ZDRAVI ZA MOMENTY DOCASNYHO OSVICENI...Plujem v harmonii,jsme spolu,kez by to bylo skutecny..touzime po univerzalni hladine pospolitosti,kde jsme s kazdym v pohode..jsem v rytmu,soucasti hnuti,hnuti za unik..V podstate chceme bejt jen stastny..ale pak se blizi realita..a pak si rikate: co jsem to delala?? stalo to za to??? a vubec,co se to tu vlastne stalo???tesite se jenom na bezvedomi,ale uz nikdy neusnete...tak Proc?Proc riskuju,ze umru??Proc jsem zacla s fetovanim??copak jsem vedela,do ceho se poustim??az kdyz uz bylo pozde...a poradite mi,jak ted ztoho bludneho a zacarovaneho kruhu ven??drogy vas pohlti a vy si uvedomite,ze jste otrokem,otrokem drogy..jen me neposilejte za nejakym doktorem..nesnesla bych,ze nekdo vi,co delam...ja se za to stydim,ano,pred lidma,co nefetujou se za to stydim.......

Odpověděl: Bára Orlíková
Máte pravdu, že člověk, když bere, tak se většinou po čase cítí jak v bludném kruhu, to docela chápu. Na začátku to skoro nikdy neodhadnete, do čeho se pouštíte, navíc máte pocit, že to uhlídáte, když budete cítit, že vám to začíná dělat nepříjemnosti... a pak zjistíte, že to tak lehký není. Jen nevím, jak bych vám v tomhle mohla pomoct. Moc informací o vás zrovna nemám, a stejně bych vám asi nemohla poradit nic moc zázračného, co by vás jednoduše dostalo z bludného kruhu ven. To, jak jste se cítila úžasně na začátku, když jste začínala brát, se už nikdy nevrátí, vesměs to bývá pak už jen horší a záporů přibývá. Pokud byste uvažovala o tom, že byste s tím přestala, možná se vám podaří s tím třísknout bez nějaké odborné pomoci, ale spíš je lepší zvolit v tuhle chvíli variantu, že se vypravíte za někým, kdo by vám s tím mohl poradit. Stydět ani bát se nemusíte. Ostuda není mít problémy, ale nic s nimi nedělat. Zvažte to. Určitě zas napište a zkusíme kdyžtak vymyslet něco, co by pro vás v tuhle chvíli bylo nejvhodnější. Buďte na sebe opatrná.