Otazka
Lucifer
Jak vy to muzete vedet jaky je stav po heroinu?Copak jste ho nekdy mela?Nekdy mam pocit,ze mi to chcou lidi rozmluvit a tak proste neco placnou,ze je to uplne nejvic na hovno.Nekdy mam pocit,ze to chci za kazdou cenu uz eno proto,abych to nekterym lide uelala naschval.Vite vlastne jsem nad necim premyslela.Co je spatnyho na tom,kdyz budu davat jenom nekdy.Ted dame s Kokynem toho 20. a pak zas dlouho ne.Treba az v lete.Chapete jak to myslim,ze jo?Vzdyt to telo nemuze ani poradne postrehout.Ale zase na druhou stranu mam strach,ze tady ty jen tak obcas nikdy neskonci.Da se tohle vubec nazvat jako zavislost?Ale az se jednou rozhodnu prestat uplne,vy budete jako prvni kdo se to dovi,protoze vy me z toho chcete opravdu dostat.A ja myslim,ze s vama bych to dakazala.Vsichni mi sice rikaj,ze vam nemam tak moc duverovat,ale ja vam verim.Zatim se mejte,papa Lucifer

Odpověděl: Bára Orlíková
Poradna asi není zrovna nejlepší pole pro to, abych vám popisovala své osobní zkušenosti, možná až se někdy setkáme :-) A nakonec, víte, když pracujete s lidmi, kteří maj problémy s drogama, tak se toho dozvíte a poznáte tolik, že není podstatné, jestli jste původně vycházela ze své vlastní zkušenosti s drogou nebo ne. Jen vám můžu říct, že vím, o čem to je a že je prostě lepší se do některých věcí nepouštět. Protože jsou na to, jak vás pravděpodobně zklamou, příliš nebezpečné. A k těm naschválům - bývá to jeden z důvodů, proč lidi drogy berou (jeden z mnoha dalších, pochopitelně, ale je v tom taky) - udělat to někomu naschvál, upoutat pozornost tím, že udělám průšvih, někoho vytrestat... Jenže se vám tohle bohužel téměř vždycky vrátí a tím, že budete brát, vytrestáte hlavně sebe. Protože dát si jenom někdy, to je iluze. Může se vám to nějakou dobu dařit a budete si asi říkat, že jste na to vyzrála. A pak do toho zahučíte po uši nebo vás to přestane bavit. Ale o dost pravděpodobnější je ta první varianta :-( Nevím, jestli se to, jak to máte teď, dá nazvat závislost, ale to už jsem vám psala v některé z předchozích zpráv. To bych musela mít ještě daleko víc informací. Spíš mám pocit, že si s tím zahráváte a až za čas zjistíte, že už se to zdaleka nedá tak dobře zvládnout jako dřív, tak se asi budete divit. Věřím, že pokud byste mi nedůvěřovala, tak by tahle naše komunikace po netu asi nevznikla. Jsem ráda, že máte důvěru. Ale je to jen na vás, já vám můžu k tomu, co mi napíšete, poskytnout nějaký komentář, ale nic víc. Mějte se hezky a buďte opatrná. Bára