dolnění dotazu
Johy
Omlouvám se, ale mám ještě jeden dotaz. Úpně mě odrovnal Váš článek o benzodiazepimech. Beru je už hrooozně dlouho, píše mi je lékeřka specialistka , nutí mě sice snižovat, ale zas tak příliš nenaléhá a mně se snižovat nechce. Trpím úzkostnými projevy - hlavně tělesnými - bušení srdce, pocení, apod. Ele bylo mi řečeno, že 2 a půl lexaurinu (30 mg) denně nevadí v těhotenství. Gynekologem! Jsem v šoku. Musela bych vysazovat po čtvtrkách a vůbec mi to nejde, mám náročnou práci, musela bych být doma. JAK BY TO MOHLO POŠKODIT PLOD, KDYBYCH OTĚHOTNĚLA A BRALA TYTO DÁVKY????? Už to s manželem zkoušíme půl roku a Já žiju s tím, že lexaurin nevadí. Uf!

Odpověděl: Jakub Minařík
Bohužel skupina léků do které patří Lexaurin patří mezi ty pro plod rizikové. Zvláště se nedoporučuje podávání v prvních 3 měsících těhotenství. Nejsem odborník na graviditu a vhodnou medikaci v těhotenství. Osobně bych asi Lexaurin těhotné nepředepsal. I když - ono se vždycky váží riziko proti potenciálnímu přínosu. A taky se dá plod monitorovat pokud vím že riziko hrozí a těhotenství v případě problému přerušit. Víte, tohle je hodně citlivá otázka. Neznám vás, nevím jaké máte problémy a taky nevím, proč se kolegové rozhodli tak jak se rozhodli. Je to někdy bohužel tak, že se rozhodujeme mezi špatným a špatnějším - protože jinak nemůžeme - prostě proto, že jiné varianty neexistují. Víte, ale i vaše rozhodnutí je důležité. Můžete mít pocit, že péče které se vám dostává není ta pravá. Můžete se jít poradit jinam - kolegové kteří vás mají v péči by jistě takové žádosti vyhověli a doporučili by vám kam se můžete obrátit. To s tou nabídkou kterou jsem vám dával to platí. Stačí zavolat (220803130). Držím palce. :-) Klidně se ozvěte.