Pervitin
nika
Je to rok, co jsem přestala šňupat perník. Nejela jsem v tom moc dlouho asi půl roku, ale zato pořádně, dá se říct každý den. Začlo to tím, že jsem si našla přítele, který mi vnutil čáru a týden na to už jsme to šňupali po gramech za den. Za týden jsem měla o 13 kg míň. Naši to samozdřejmě poznali, a to mě jediné zachránilo. Mám v nich plnou oporu. Mám však někdy chuť si dát, ale jen kvůli mamče jsem si nic nedala. Ale ta chuť tu je. Nemůžu se toho zbavit. Co mám dělat? (NIKA,20)

Odpověděl: Jana Justinová
Ahoj Niko, vypadá to, že jsi z toho před rokem vyvázla docela dobře, tak by asi nebylo nic moc spadnout do drog znovu, ještě k tomu když máš tak rychlý rozjezdy jak píšeš. Je skvělý, že máš mámu, kvůli který ti stojí za to se držet od drog dál, ale možná by ta tvoje abstinence byla jistější, kdybys byla sama přesvědčená, že drogy nejsou to ono. Snad by i ty chutě pak definitivně zmizely. Co takhle zkusit nějaký doléčovací program, skupinu nebo návštěvu odborníka, který se specializuje na závislosti? Kam zajít zjistíš nejlíp v AT poradně, která je v každém okrese (nebo můžeš kontaktovat někoho přímo tam). Pokud jsi z Prahy, je možné kontaktovat i naše Doléčovací centrum SANANIM, kde se můžeš informovat co a jak a případně se na něčem domluvit. Tak hlavně svoje chutě neposlechni!