tehotna narkomanka?
erich
Mam pritelkyni,ktera brala Pernik asi 3 roky,pak marihuanu a zridka pernik.Kdyz jsme poznali jiz kourila jen marihuanu a tak to mu je jiz 14 mesicu co sme spolu.Jenomze je tady dalsi nahrazka-alkohol. Co me zajima je jaky vliv ma na tehotenstvi jeji drogova minulost. resp. Jak si muzu bejt jistej zdravym ditete ,kdyz otehotni v soucastnosti.Nemuze to mít nejake následky na zdrav. stav ditete. a jake?a co proti tomu delat?Mam ji rad a chci s ni mit nekdy dite,jenze pomysleni na poskození ditete v dusledku drog. minulosti me desi.Dekuji za radu.

Odpověděl: Bára Orlíková
Drogová minulost sama o sobě by zdraví dítěte ohrozit neměla. Záleží hlavně na tom, jestli se vaše přítelkyně v průběhu předchozího užívání pervitinu nestačila přivodit nějaké zdravotní problémy. Měla by si tedy nechat udělat kompletní vyšetření, aby zjistila, jaký je její zdravotní stav a aby se vyloučilo riziko, že nemá kupříkladu hepatitidu C (stačí, když zajde za svým praktickým lékařem). A úplně nejdůležitější je, aby v případě, že plánujete založit rodinu, v době těhotenství (a pokud možno už před plánovaným otěhotněním) abstinovala od marihuany a alkoholu. Myslím, že mnohem větší riziko poškození plodu hrozí, když bude v průběhu těhotenství pít alkohol, než tím, že v minulosti brala pervitin. Alkohol je pro část lidí, kteří přestali brát drogy, obvyklou náhražkou. Možná by taky stálo za to přítelkyni doporučit nějaký kontakt na zařízení, kam by se mohla zastavit a mluvit o věcech týkajících abstinence od drog, pomohlo by jí to uspořádat si tyhle záležitosti a cítila by se jistější. Pokud by měla zájem zajít za někým z odborníků, může se obrátit na Doléčovací centrum (Novovysočanská 604/A, Praha 9, tel 284 826 844) nebo na Denní stacionář (Janovského 26, Praha 7, tel 220 803 130). Když byste chtěl další informace, pište :-)