Informace methamphetamin
Tereza
Dobry den, jsem ceska a ziju uz 29 let v nemecku. Pracuju v drogovy poradne. Zacina tady konsum Metamphetaminu (chrystal), u vas jse to jmenuje pervetin?
Prijedu 30.8. na par dni do Prahy. Rada bych jse informovala o vasi skusenosti s konsumentama. Mohla bych vasi poradnu navstivit (tak 1 hodinu informace)?
Dekuji vam
Tereza P.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás.
Děkuji, že jste se obrátila na naši poradnu a doufám, že Vám následující informace budou užitečné.
V ČR je metamfetamin (zpravidla označovaný jako pervitin) nejoblíbenější drogou u skupiny problémových uživatelů drog a s užíváním pervitinu a s péči o uživatele pervitinu jsou v ČR bohaté zkušenosti.
Můžu Vás odkázat na zdroje, kde je možné si o užívání pervitinu, práci s jeho uživateli v českých podmínkách a české drogové scéně přečíst nějaké odborné informace (viz níže).
Zároveň Vám mohu doporučit, abyste se obrátila na zařízení, která pracují s aktivními uživateli pervitinu, kde je možné si s kolegy domluvit konzultaci, o níž máte zájem. A to nejspíš na Kontaktní centrum a Terénní programy (harm reduction), případně na ambulantní psychiatrické zařízení CADAS a Denní  stacionář (ambulantní léčba). Kolegové by Vám jistě vyšli vstříc a podali potřebné informace. Nevím jen, jaké informace by Vás zajímaly nejvíc. Případně Vám samozřejmě můžu nabídnout svůj čas, ale já poslední roky pracuji pouze přes internet a v kontaktu s klienty přímo nejsem.
Kolegům do KC a TP jsem zaslala mail se zněním Vašeho dotazu z drogové poradny, aby měli informace o tom, co byste potřebovala, až se na ně případně budete obracet přímo. Nejlepší by bylo se mailem nebo telefonicky domluvit před tím, než pojedete do ČR, aby si na Vás vyhradili čas. Pokud byste měla zájem spíše o léčebná zařízení, je možné to také takto domluvit.
Kontakty:
Terénní programy
Na Zderaze 11
120 00 Praha 2
Telefon: +420 224 920 577
GSM: +420 603 209 948
e-mail: street@sananim.cz
www.sananim.cz
Vedoucí Aleš Herzog
Kontaktní centrum
Na Skalce 819/15
150 00 Praha 5
Telefon: +420 283 872 186
e-mail: kacko@sananim.cz
www.sananim.cz
Vedoucí Tomáš Vejrych
Odkazy (v češtině)
Výroční zprávy o stavu ve věcech drog v ČR (především VZ za rok 2008, která má speciální kapitolu věnující se uživatelům stimulačních drog, zejména pervitinu)
http://www.drogy-info.cz/index.php/publikace/vyrocni_zpravy
Trendy na drogové scéně v ČR (2009)
http://www.drogy-info.cz/index.php/publikace/e_publikace/trendy_na_drogove_scene_v_cr_ohniskove_skupiny_s_pracovniky_nizkoprahovych_programu
Informace z oboru, aktuality a český odborný časopis Adiktologie
www.adiktologie.cz
Informace pro klienty a pracovníky nízkoprahových zařízení, on-line verze HR časopisů pro uživatele drog
(nutno se zaregistrovat)
www.edekontaminace.cz
Přeji hodně štěstí.