jak to zjistit...
líza
Dobrý den,mám prosbu,nebo respektive problém,mám podezření,že má sestra je závislá na pervitinu.Nebo spíš vím,že je závislá,ale nevím co mám dělat,ona to nepřizná,to je samozřejmé a já nevím jak mam začít,že to vím a že jí chci pomoct.Nechci aby se zničila úplně!!Poraďte mi prosím jak jí mam zlomit,aby to přiznala a léčila se.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
ve snadné situaci teda nejste. Motivace konzumujících či závislých osob ke změně snadná není a bohužel, je to leckdy běh na dlouhou trať...
Rozhodně doporučuji, co nejdříve vyhledat odbornou pomoc Vy. To, že ji sestra v tuto chvíli s největší pravděpodobností ona sama odmítá nebo by ji odmítla (pokud by ji byla nabídnuta) - neznamená, že se Vy, jakožto rodinný příslušník nemůžete poradit a využít služeb pro blízké osoby uživatelů nelegálních drog. V osobním kontaktu byste měla mnohem více prostoru si doplnit chybějící informace, poradit se jak vhodně komunikovat se setrou, kdy a za jakých okolností tuto informaci třeba sdělit rodičům...
Zdali je pro Vás Praha dostupná, můžete se obrátit přímo na naši poradnu a kolegyni, která se na práci s rodinnými příslušníky úzce specializuje. Zde kontakt:
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, o.s. SANANIM
(nachází se prostorách kavárny Café Therapy)
Školská 30
Praha 1
mapa
Telefon:  284 824 234
Fax: 284 824 235
GSM: 739 268 527
e-mail: rodice@sananim.cz
Kontaktní osoba: Mgr. Čtrnáctá Štěpánka
Provozní doba: PO až PÁ 9,00 - 19,00
Na první konzultaci je třeba se předem objednat, veškeré služby jsou bezplatné. Více informací naleznete zde: http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Pokud by Vám tento kontakt nevyhovoval, napište prosím znova a uveďte, jaká města máte dobře dostupná, vyhledáme Vám jiné vhodné zařízení.
Zatím se mějte hezky, v případě potřeby se ozvěte.
S pozdravem Markéta K.