rozpoznání drogové závislosti
radka
můj syn je v poslední době stále unavený a bez peněz. Nedávno jsem se dozvedela o afeře v Boby v Brně s rajským plynem prodávaným v balonkách které jsem u neho následně našla.Vzhledem k tomu že navštěvuje různé koncerty a technoparty mam asi opravnené obavy ,že by mohl brát i něco jiného.Prosím poradte mi,jak to zjistit .

Odpověděl: Bára Orlíková
Situace, ve které jste, není pro rodiče nikdy jednoduchá. Zjistit, jestli váš syn bere další drogy, se to dá pochopitelně různým způsobem. Být na vašem místě, zkusila bych s ním nejprve o těhle věcech mluvit, v klidu, bez nějakého nátlaku. Sdělte mu, že máte o něj obavy a že se tím trápíte, zkuste to položit tak, že je to váš problém, se kterým potřebujete pomoct a že chcete zjistit, co se vlastně děje. Z tohohle rozhovoru pak můžete vycházet dál. Opravdu dobře uvažte všechny kroky, které potom budou následovat. Pokud se vám vaše obavy potvrdí, nepropadejte panice, nedělejte neuvážená rozhodnutí a zkuste se nejdřív obrátit na odborníky, mohlo by vám to pomoci se v situaci zorientovat a promyslet, jaký zvolíte další postup. Případně můžete odbornou pomoc vyhledat i se synem, pokud zjistíte, že opravdu má problémy s drogou. Ale možná taky z rozhovoru zjistíte, že synovo chování má jiné příčiny a že vaše podezření nebylo úplně oprávněné. Promluvit si s ním o tom všem je jedna z těch nejlepších variant. Taky můžete pod nátlakem udělat testy na drogy, dovléct ho někam do poradny, kam nebude chtít jít, možná, že takhle taky zjistíte to, co chcete vědět, ale váš vztah se synem to asi ohrozí. V případě, že drogy bere, tím zkomplikujete další kroky, které by mohly vést k nějakému řešení a v případě, že nic nebere, můžete přijít o jeho důvěru k vám. No, je to docela složité na to, aby se odpověď dala jednoduše napsat po internetu. Pokud k tomu budete chtít vědět cokoli dalšího, napište, můžete i na můj mail. Když byste potřebovala nějaké kontakty na odborníky, něco vymyslíme. Držím vám palce.