Otazka
martinka
Dobry den tak jako vy mi ani neodpovite????????????Uz vam ani za to nestojim?Ja se na neco ptala,psali ste,at napisu odkud sem a tedka se na me vykaslete??????Jo,to je pro ty,co si bouchali pernik to nejlepsi,fakt mi tohle pomohlo,no,sem zvykla,ze na me vsichni kaslou,,,,,,,,takze nic,,,,,,,,snad odpovite a poradite aspon nekomu jinymu,,,,,,,,,mejte se O.K..........................................................................................................

Odpověděl: Martin Hulík
Ahoj, za zpoždění odpovědi se ti omlouvám. Čekali jsme s odpovědí na kolegu, který ti odpovídal minule, ale skolila ho nemoc a tak se to protáhlo. Odpovím tedy za něj v tomhle dotazu a předchozí (nezodpovězený) smažu. Takže - ptala ses na možnost anonymních testů na hep.C a HIV na Trutnovsku. Podobný kontakt jsem nezjistil. Odběry ti samozřejmě může udělat tvůj praktický lékař, ale bude se ptát proč a možnost, že to sdělí rodičům, je skoro jistá. Nebylo ti 18 a doktor asi nebude riskovat, že se někde předávkuješ a on půjde sedět, protože tomu účinně nezabránil.
Nechceš, aby se to dověděli rodiče - ale zkus si rozmyslet, jestli není právě vhodná doba jim o tvém braní říct. Ono brát injekčně pervitin ve tvém věku a navíc sdílet s ostatními toxíky injekční náčiní - to je přesně kombinace, která tě během krátké doby spolehlivě přivede do velkého průšvihu. Takže v téhle situaci je starost o to, aby se rodiče nic nedozvěděli, trochu mimo. To je jako bys někomu po zástavě srdce poskytovala první pomoc tím, že mu začneš ošetřovat potlučené koleno.
Když to řekneš rodičům, bude asi průšvih, ale aspoň se začne něco dít a ty si budeš třeba moct vklidu dojít na ty testy.
No a jestli si to chceš zatím opravdu nechat pro sebe, zavolej na následující místa a tam ti poradí, jaká je možnost anonymního testování v Trutnově a okolí:
Kontaktní centrum Archa, Čechova 342, 547 01 Náchod, tel: 0441/427818
K-centrum Laxus, Pospíšilova tř. 698, 500 03 Hradec Králové, tel: 049/5513977.
čísla jsou před přečíslováním - na informacích ti sdělí aktuální.
Hodně štěstí a drž se. Asi sama nejlíp víš, že braní P ti způsobuje mnoho problémů. Pokud vydržíš abstinovat, bude to fajn. Když ne, aspoň se vyhni rizikovému chování. Čistá stříkačka nestačí - je třeba mít všechno nádobíčko svoje a nikdy ho nikomu nepůjčovat ani si od nikoho nepůjčovat. Za ty problémy potom to fakt nestojí. Kdyby něco, zase napiš. Tentokrát se vynasnažím odpovědět co nejdříve. Martin