Prestal sem brat , ale co dal?
carodejka
Pritel bral tri roky pernik a ted uz ctyri roky nebere. Je ale celou tu dobu zavisly na marihuane. Ma velke problemy s komunikaci s okolim, pocit, ze se nezacleni, jine hodnoty. Absolutne nezvlada jakekoli problemy, i malickosti. kdyz se nejaky objevi, hned rika,ze kdyz bral, zadne nemel. Typicka veta: proc se o neco snazit, kdyz to stejne nebude ani zdaleka tak dobre jako na fetu. Existuje nejake centrum nebo skupina, kde by mu pomohli? Ja to neumim. Diky.

Odpověděl: Bára Orlíková
Trochu mě jen překvapuje, že to vašemu příteli vydrželo bez perníku tak dlouho, pokud neměl žádné problémy, když bral a má pocit, že to tehdy bylo lepší :-) Asi teda existuje něco, co ho od pervitinu odrazuje... Občas se stane, že člověk, když přestane brát "tvrdé" drogy, tak ulítne na něčem jiném, co ho může taky hodně ohrozit a poškodit, ale nevnímá to jako takové riziko (v případě vašeho přítele se to týká evidentně marihuany). Je to ale na téměř stejném principu jako předchozí užívání drog, člověk se nedokáže zbavit vzorců chování, které patří k drogovému stylu, k závislosti, jen si za pervitin pořídí náhražku, kterou považuje za méně nebezpečnou. A navíc v tomhle leckdy lidi nebývají moc spokojení, protože se jim nepodařilo zbavit se starých věcí a začít normálně fungovat. Ale určitě existuje nějaká forma podpory a pomoci. Jen jde o to, jestli o to přítel bude stát. Pokud ne, tak ho stejně k ničemu nedonutíte. Kdyžtak mi napište na můj mail a něco vymyslíme, nevím odkud jste a tak vám těžko můžu teď doporučit nějaký kontakt.