Ještě jednou k stimulantům
Dobrý den, promiňte, že ještě obtěžuji teoretickou otázkou ohledně zmíněných stimulantů pervitinu a kokainu. Je možné, že při snížené dávce pervitinu člověk dosáhne podobného mentálního stavu jako na kokainu? je také pravda, že na kokainu je větší riziko srdečního selhání a že kokain je více "sexuální"? Děkuji moc. Standa

Odpověděl: Pavel Kubů
Teoreticky to vyloučit nelze, prakticky toho však nelze dosáhnout, protože ona dávka je velmi individuální. Vzhledem k tomu, že jak kokain tak pervitin jsou dorgy ilegální, tudíž kupované na "ulici" je prakticky nemožné zjistit jaká je v mg dávka kokainu, která dodá energii a zachová racionální myšlení. Následně nelze určit kolik mg pervitinu by této dávce odpovídalo. Nehledě na to, že obě drogy se na černém trhu objevují v širokém spektru různých koncentrací...Riziko srdečního selhání je obecně vysoké při užití vyšší či neznámé dávky jakéhokoliv stimulans. Je pravda, že dlouhodobí uživatelé kokainu často popisují různé neobvyklé sexuální zážitky, často spojené se skupinovým sexem, ale nelze říct, že by kokain nějaký způsobem usnaďnoval vyhledání sexuálního partnera. Jedná se spíše o průvodní jev životního stylu kokainistů, kteří často patří k tzv. "zlaté mládeži".