Perník versus koks
Dobrý den, je velký rozdíl v zážitku při braní kokainu a pervitinu? Pokud nevezmeme délku účinku. Kamarádka tvrdí, že kokain způsobuje ještě větší stimulaci, člověk má pocit že "dokáže ještě více" než na pervitinu. Jaký je rozdíl v účinku? Děkuji moc. Stanislav

Odpověděl: Pavel Kubů
Skutečnost je taková, že stimulační účinek má ve stejné dávce silnější pervitin. V porovnání s pervitinem je právě "slabší" stimulace vyvolaná kokainem zodpovědná za pocit, že člověk "dokáže ještě víc". Stimulace nejen fyzická ale i psychická vyvolaná pervitinem je často tak intenzívní, že znemožňuje jedinci racionálně jednat a dělá z něj více méně po dobu intoxikace "robota". Kokain bývá někdy označován za drogu právníků a byznismanů, právě pro svou schopnost dodat tělu na časově omezenou chvilku pocit dostatku psychické i fyzické energie, který však nezabraňuje jasnému a často překvapivě racionálnímu myšlení. Stejně tak abstinenční syndrom prožívaný po jedné lajně kokainu je méně intenzivní než po srovnatelném množství pervitinu. Vzhledem k tomu, že kokain je většinou opakovaně užíván během tzv. tahů, protože účinek jedné dávky začne během 1 až 2 hodin ustupovat, je výsledný abstinenční syndrom prožíván stejně intezívně jako ten po noci s pervitinem.