Ketamin
Dobrý den. Jaké je nebezpeční u ketaminu? Je u něj také riziko vzniku psychózy? Je legální? jaká je jeho toxicita? Přemýšlím o experimentu... Děkuju. Psychedelic

Odpověděl: Bára Orlíková
No, co si asi myslíte, že vám řekneme na váš úžasný nápad experimentovat s ketaminem? Prostě rizik je příliš mnoho na to, aby vám to za to stálo :-( Ketamin se v lékařské praxi, především ve veterinárním lékařství, používá jako anestetikum (Narcamon, NImbex). V nižších dávkách způsobuje lehké snění a pocit odcizení se vlastnímu tělu. Může docházet ke zpomalení vnímaní. Vyšší dávky způsobují halucinace. Malé dávky drogy mohou způsobit zpomalení srdeční činnosti, vyšší dávky zpomalují také vnímání a dechovou frekvenci. Vysoce nebezpečný je ketamin v kombinaci s alkoholem nebo sedativy. Užívání může vést k poruchám vědomí, k poruchám paměti, neurózám a k dalším závažným psychickým poškozením. Ketamin způsobuje silnou psychickou závislost. (část informací ze stránek o. s. Podané ruce). Z článku v časopisu Medica Revue (Vrba, I.: Léčba chornické bolesti) se mi podařilo zjistit, že ketamin nepůsobí neurotoxicky. Vzhledem k tomu, že je označován jako delirogen, je vám asi jasné, co může způsobit :-( Když by vám to takhle nestačilo, tak se ptejte dál. Zkuste se se nad tím trochu zamyslet, než něco vyzkoušíte. Není potřeba zkoušet všechno a obzvlášť ne ketamin...