C
bacha
Moje holka (přítelkyně) se nakazila žloutenkou typu c . Co mam dělat , abych se nenakazil, jak se mohu nakazit, dá se to lécit ? Děkuji

Odpověděl: Bára Orlíková
Hepatitida C se přenáší krevní cestou, méně častý je přenos při sexuální styku. Takže abyste se nenakazil, je nutné dodržovat pár věcí. Např. nesdílet injekční náčíní při i. v. aplikaci drog, hygienické potřeby (kartáček na zuby, věci na holení, manikúru)... Při sexu vždycky používat kondom (i když pravděpodobnost nákazy není příliš velká). Hepatitida C se léčit dá. Předpokládám, že vaše přítelkyně informaci o onemocnění hepatitidou C zjistila při testech u lékaře nebo ve zdravotnickém zařízení a dochází někam do hepatologické poradny. Její ošetřující lékař by vám řekl více informací o rizicích přenosu i o možnostech léčby, krom toho by pro vás asi nebylo od věci si nechat testy udělat taky. pár dalších informací o hepatitidě C najdete tady. Pro další informace nebo kontakty na lékaře pište.