co s klukem
katka
Ahoj, jsem drogový preventista na škole, absolvovala jsem několik školení, přesto si nevím rady. Kluk (18) očividně překročil hranici experimentování. Celé dny, pokud je ve škole, spí, nereaguje, celkově je mimo. O drogách nebo o vůbec nějakém problému se odmítá bavit. Po ročním přerušení studia ho rodiče nechali opakovat ročník. Rodiče tuší, že se něco děje, přesto odbornou pomoc nevyhledali. můžu pro něj něco udělat?

Odpověděl: Martin Hulík
Zkuste mu nabídnout možnost obrátit se na vás, až uzná za vhodné. Dále se vyplatí (a to by měl dělat někdo jiný, než vy), důsledně kontrolovat dodržování školního řádu. Pokud bere drogy, asi se dřív nebo později dostane do konfliktu s pravidly školy. Potom bude vhodná chvíle s ním promluvit a možná uzná, že je v jeho zájmu se svou situací něco dělat. Prvotní impuls obvykle bývá jiný, než samotné braní drog. Musí si holt nejdřív o něco rozbít ústa.
Pokud vím, ve školních řádech bývá i zákaz vstupu do školy pod vlivem drog a alkoholu. Pokud budete mít podezření, zatlačte na něj. Nic víc asi dělat nelze. Pomoc proti jeho vůli není pomoc, ale násilí. Zatím je to tedy ve fázi, kdy je potřeba chránit jeho okolí - spolužáky a zaměstance školy.
Konkrétní situace je asi složitější. To, co jsem napsal, jsou jen takové obecné zásady. Když budete důsledná, může se to pohnout kupředu.