Test na marihuanu
Prosím o sdělení, zda existuje nějaký test na přitomnost marihuany (krev, moč), který bych mohla provést doma synovi a nemusela bych čekat do druhého dne na obvodního lékaře. Většina ordinací v odpoledních hodinách a večer již neordinují. Děkuji matka

Odpověděl: Jakub Minařík
Ono vzhledem k tomu, že marihuana se vylučuje dlouhodobě, tak test v odstupu dní stačí. Spíš bych se zabýval otázkou, co budete dělat s pozitivním výsledkem. A taky - dostupné testy jsou orientační a tak i když jsou poměrně spolehlivé - v případě výsledku, který není v konsensu s tvrzením testovaného, je třeba provést konfirmaci a interpretaci. Takže, pokud není testování součástí dohody o abstinenci tam, kde již proběhl nějaký kontakt s léčebným zařízením - bych skorem s testováním váhal. Na výsledek totiž musíte přiměřeně reagovat - a moje zkušenosti mi říkají - že na téhle reakci závisí další osud postiženého více, mež na mnoha jiných věcech. P.s. Testy je možné zakoupiut v lékárně za cenu cca. 100 Kč/KUS. Doporučuji od fa. Dade - Behring (Syva rapid test). Máme s nimi dobré zkušenosti. Testuje se z moči.