schizofrenie
dreddy
Ahoj. Zajimalo by me, jak se vlastne takova schizofrenie projevuje? Jeden muj kamos totiz byl hospitalizovan v souvislosti se schizofrenii asi pul roku, ted nemuze pit alkohol ani kourit travu. On o tom mluvit moc nechce. Moc to asi nesouvisi s problematikou drog, ale nemam kde bych se jinde zeptal. Navic ja sam jsem po poziti vetsiho mnozstvi hub jednou zazil rozklad casu a osobnosti, ovsem nepripadalo mi to jako schizofrenie v tom smyslu, ze bych mel dvoji osobnost - jak se schizofrenie definuje. Pritom jsem cetl, ze hallucinogeny zpusobuji stav podobny schizofrenii.. Neni schizofrenie jenom oslabenim ega?

Odpověděl: Jakub Minařík
Nu, ona schizofrenie je spíš narušení normálního vnímání světa, než dvojí osobnost. Při schizofrenii si člověk úplně blbě interpretuje svět kolem sebe a produkuju takovou sadu naprosto nevývratných a úplně zcestných přesvědčení, že se to prostě vymiká čemukoliv, co si zdraví člověk vůbec dovede představit. Dvojí osobnost spadá spíš pod dg. Disociativní fuga. Jesli chcete tuhle problematiku trochu pochopit, tak si opatřete nějakou knihu s kazuistikama - pomůžou vám pochopit oč vlastně jde - jinak ten rozpad času a osobnosti - ten by asi psychotické poruše odpovídal spíš. :-)