vplyv drog na zdravie
aja
Chcela by som sa opítať či príležitostné fajčenie marihuany vplýva na krátkodobú pamäť. Dalej by ma zaujímalo či je pravda, že fajčenie marihuany ma pozitívne účinky na zdravie alebo sú to iba fámy.

Odpověděl: Pavel Kubů
Cannabinoidy coby latky zodpovedne za psychoaktivni ucinek konzumace konopi zhorsuji funkci kratkodobe pameti behem intoxikace. Zatim nejsou znamy studie, ktere by dokladali poruchu kratkodobe pameti po odezneni intoxikace. Cannabinoidy maji celou radu ucinku, kterych se da s vyhodou pouzit pri lecbe nejruznejsich zdravotnich obtizi nechutenstvim pocinaje a napriklad urazem hlavy konce. Koureni konopi ma vsak lecebny ucinek velmi rozporny, protoze s cannabioidy jsou v kouri prijimany i zplodiny horeni rostlinneho materialu schopne vyvolat rakovinu plic ci chronickou obstrukcni plicni nemoc.