Holotrop
Tereza
Dobrý den, mnoho lidí nazývá stav po kouření marihuany holotrop. Dá se to tak opravdu pojmenovat? Na interenetu je dohledatelné holotropní dýchání jako psychoter. technika a v různých komentářích mezi \"mladými\" se objevuje holotrop ve spojení s THC. Jak to tedy je. Předem velmi děkuji.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
holotropní dýchání je technika, které nemá s kouřením marihuany v zásadě nic společného. Je možné, že jsou lidé, kteří mají zkušenosti s marihuanou a zároveň s holotropním dýcháním, mohou být tací, kteří zkušenosti s holotropních dýcháním srovnávají se zážitky na marihuaně a jistě jsou i tací, kteří zažívají na marihuaně a při holotropním dýchání alespoň částečně podobné stavy. Ale jinak jde o naprosto odlišné věci.
V případě, že tento termín užije hulič, často tím má na mysli stav, kdy po pár šlucích odpadne. Popis tohoto stavu jsem pro Vás našla na jednom uživatelském fóru:
http://grower.cz/pestovani/marihuana/tema/t-14715.html.
Modely, které tento stav způsobují, bývají označovány za "kvalitní", někdy jsou označovány také názvem "holotrop". Jejich kvalita je však sporná. Stav, kdy omdlíte, může být způsobem kombinací zcela jiných faktorů, než je kvalita užité marihuany (např. kombinace: nízký tlak, délka zadržení dechu, intenzita šluknutí a další).
Stačí Vám to takhle?
S pozdravem,
Gabriela Koryntová.