re:Oči
Dejvid
Reakce na dotaz: Vykulené oči po užití pervitinu. S pervitinem mám zkušenosti a tak si myslím, že "vykulené oči" zpusobuje silná stimulace očního svalsta. (Právě toho svalsta, kterým trzv. koulíte oči i v normal. stavu.) Také jsem tu kdysi zahlédl dotaz "duvod vzniku protahlých tvari pervitinistu...." Nemyslim si, ze jde pouze o zhubnuti v obliceji, ale jde opet o vyraznou stimulaci oblicejoveho svalstva napr. v oblasi brady coz celkove protahne oblicej.

Odpověděl:
Svou roli na ?vykulení očí po pervitinu? zajisté mohou hrát okohybné svaly, ale pouze v souladu se svaly víček, které když se rozevřou zpsobí dojem vykulených bulbů. Rozhodně se domnívám, že toto je hlavním důvodem tzv vykulených očí při akutní intoxikaci pervitinem. Při chronickém užívání se na tam mohou podílet i další faktory. Důvod vzniku protáhlých obličejů rozhodně není tím, že by se něco dělo se svalstvem na bradě (protože tam ve skutečnosti žádné svalstvo není, jsou tam pouze úpony svalů). Protáhlé obličeje vzniknou u uživatelů pervitinu jednak na základě celkové sešlosti a podvýživy a zároveň díky stahování (až taková křeč) žvýkacích a mimických svalů (díky vlastnímu účinku pervitinu). Tomáš