THC proti Alzheimeru
Iva
Dobry den, nemate prosimk dispozici kontakt na nekoho, kdo by se zabyval konopnou terapii u nemocnych Alzheimerovou chorobou, prip. vyuzitim konopi v prevenci u geneticky zatizenych rodin? Narazila jsem jen na clanky o mozne ucinnosti THC, ale nic konkretniho. Je mozne timto zpusobem pacientum ulevit/pozastavit i pokrocile stadium? A ta prevence? Nevite, zda je ucinnou latkou skutecne THC nebo konopne silice obecne? Setkala jsem se nazorem jist konopne listi obcas napr. na chlebe s maslem, ale to ve mne nevzbuzuje duveru - kyselina kanabinolova by nemela sanci se premenit na THC.... Diky za radu nebo odkaz na nejakeho lekare.

Odpověděl: Pavel Kubů
Lecebne ucinky konopi samozřejmě nesouvisí pouze s THC, jsou za ně různě odpovědné všechny cannabinoidy. Z nejrůznějších případových studií je známo, že cannabinoidy pozitivně ovlivňují některé z příznaků Alzheimerovy nemoci. Reaktivní deprese, úzkost či strach mohou být sníženy či zastaveny. některé cannabinoidy včetně THC mají dále silný antioxidační účinek, který se začíná využívat při léčbě úrazů hlavy, kdy kvůli pourazovým změnám mozkové tkáně dochází k deficitu mozkových funkcí. Existují i teorie, které hovoří o možném zpomalení či zastavení tvorby shluků bílkovin v mozku, které jsou příčinou předčsného stárnutí mozku při Alzheimerově nemoci. Ověřování reálnosti těchto teorií je zatím ve fázi pokusů na zvířatech. Komerčně vyráběné léky z cannabinoidů, se pokud vím zatím pacientům s Alzheimer nepodávali. Stejně tak Vás nepotěším ani s kontaktem na gerontologa, který by měl nějakou zkušenost s podáváním konopných léků pacientům s Alzheimerem. Jediné co Vám mohu doporučit je sledovat vývoj této problematiky spolu s odborníky na využití cannabinoidů v léčbě řady dalších nemocí třeba na adresách http://www.cannabis-med.org/ či http://cannabinoidsociety.org/ .