Alkohol.a nealkoholove drogy
Peta
Dobry den, pro potreby sve absolvenstke prace hledam v jake dobe byly drogy rozdeleny na alkoholove a nealkoholove, tj. kdy se zacali ostatni drogy oddelenovat od alkoholu. Prosim vas jestli byste mi mohli pomoct v tom, v jake knize, zabyvajici se drog. problematikou, by neco o tomto mohlo byt. Uz jsem procetla mnoho knih a nikde se mi to nepodarilo najit. Predem dekuji. S pozdravem Petra

Odpověděl: Jakub Minařík
Aha. Já mám dojem, že tohle rozdělení je tak staré, že v žádné knize nebude, teda, mě určitě nenapadá KDY se to tak začalo dělit. Mám dojem, že tohle dělení vzniklo někdy hodně dávno v historii. Pokud se dobře pamatuji na nějaké starší texty - tak už v 19. století stál akohol jaksi mimo a v těch stoletích předtím to nebylo myslím jiné. Jen mě tak napadá, že ještě počátkem 20. století nebyl pohled tak striktní. Opiáty se třeba celkem běžně preskribovali na nejrůznější potíže - a kolem užívání drog nebyl takový kravál jako dneska. :-)
Zkuste se podívat do knih, které píší o historii psychiatrie. Na určitě nějaké poznámky najdete.