N2O
bob
V posledníchdnech se u nás začíná šířit že po inhalaci rajčáku odumírají v dosti velkém množství mozkoveé buňky Tak bych se chtěl zeptat odborníka co je na tom pravdy

Odpověděl: Pavel Kubů
Mozkové buňky obecně odumírají ve velkém počtu kdykoliv je nějakým způsobem omezen přísuk kyslíku do krve, což se často při opakované inhalaci N2O a následném zadržování výdechu stává. Lidský mozek je však co do počtu "obětovatelných" buněk nejvíce předimezovaným orgánem těla už od narození. Větším problémem spojeným s opakovanou inhalací N2O je přetrvávající porucha mozkových funkcích, která se může projevit jako celková svalová slabost, neschopnost soustředit se či snížená citlivost hmatu. Lidé, kteří opakovaně vdechují N2O častěji trpí různými neurologickými poruchami a nemocemi ledvin, u žen častěji dochází k spontánním potratům.