piko
Majk
Zdravim Vas!co to mohlo byt, kdyz pritelkyne pri party citila takovej divnej tlak na hrudi a spatne se ji dychalo. na hlavne na zatylku citila, jak ji nabiha tepna?asi8mesicu si davame jen na party peri, posledni party asi okolo 0,5-1 gramu. tusim, ze by to mohl byt nabeh na infarkt, ale rad bych vedel od Vas, ze to mohlo hoooodne spatne skoncit. sme ted rozhodnuti s perim a s party skoncit?muze to mit nejaky nasledky? nebo se mohla ozvat nejaka srdecni nemoc?diky za odpoved! preji hezky den a malo prace:)!

Odpověděl:
Dávka 0,5 g až 1 g je poměrně dost vysoká dávka která pro člověka, který není zvyklý (nemá vytvořenou toleranci), může klidně být osudová (zejména při nitrožilní aplikaci). Pokud pervitin užíváte pouze o víkendech na parties (otázkou je jak často, jestli každý víkend dvakrát nebo jen jednou za dva měsíce), tolerance této drogy u vás nebude stejná jako u těch uživatelů, kteří užívají každý den. To sebou samozřejmě přináší mnohem větší riziko vzniku akutních komplikací při užití takovéto dávky. Tlak a bolest na hrudi společně často s propagací bolestí do levé paže a s dechovými obtížemi jsou jedním z typických příznaků toho, že se s srdcem něco může dít. Mezi relativně časté akutní komplikace po amfetaminech patří poruchy srdečního rytmu a ischemické záchvaty až infarkty myokardu. Všechny symptomy které jsi popsal se mohou objevit u těchto klinických jednotek. Zároveň ale přítomnost těchto symptomů neznamená, že se skutečně jedná třeba o infarkt. Pro potvrzení nebo vyloučení nějaké akutní srdeční poruchy je důležité vyšetření EKG. Po užití těchto látek bývá pravidlem prudké zvýšení krevního tlaku a srdeční frekvence, což jsou faktory, které neúměrně zvyšují nároky na srdce. Tento mechanismus je zodpovědný za to, že si i mladý jinak zdravý člověk může navodit až infarkt myokardu. Samozřejmě, pokud dotyčný má nějakou i skrytou vrozenou nebo získanou srdeční vadu, trpí vysokým tlakem nebo užívá nějaké léky které by mohli s amfetaminy interagovat riziko komplikací se mnohonásobně zvyšuje. V případě tvé přítelkyně se klidně mohlo jednat o předávkování, které mohlo i velmi špatně skončit. Pokud by tam došlo k rozvoji infarktu myokardu (bolest bývá většinou dost prudká a trvá nepřetržitě déle než 30 min) tak by samozřejmě trvalé změny na srdci byly. Mohla to být i nějaká srdeční vada jak si sám zmiňoval, kdo ví. Pro zpětné odhalení toho, jestli se jednalo o nějaké vážnější postižení srdce, by bylo nutno podniknout řadu vyšetření. Dalším faktorem, který v dnešní době hraje čím dál tím větší roli je i to, že kupovaná droga dost často (a ?bohužel? stále častěji) obsahuje více a více nečistot nebo může obsahovat i něco úplně jiného. Tvá přítelkyně by navíc měla tuto příhodu dle mého názoru prokonzultovat s nějakým lékařem klinikem, který by ji mohl srdce vyšetřit. V každém případě bych vám oběma doporučil zamyslet se nad tím, jestli stojí za to hrát hru kdo víc vydrží. No a co takhle nebrat vůbec? Ono totiž méně je někdy více a v případě drog bych řekl, že to platí obzvlášť . Tomáš