vliv drog
žena
Do jake miry může být ovlivnen plod v tehotenstvi, kdyz manzel bral 2 roky piko?Rok je ted cisty a ja jsem to 3 x vyzkousela před těmi 2 roky, nijak me to nenadchlo, že bych si to pak musela shánět a dál brát. Do boudoucna uvažujeme o dítěti.Manžel si drogy bral pri party s kamarady a pri obtizne a zdlouhave praci,aby vydrzel přes noc, nevím, jak moc to bylo často, ale závislák se z něj snad nestal. Nyni se od odbornika dozvedel, ze i temito 2 roky muze byt ovlivneno jeho chovani a po tak dlouhe dobe vysazeni je podrazdeny,v hadkach agresivni,ma jiny pohled na život, jenom mně uráží, že jsem hloupá, že logicky nemyslím, ale on všechno ví a zná.Myslim,ze na tom neni psychicky nejlepe,pád firmy, rozvod, odchod od dětí, shodli jsme se s manželem, že má psychické problémy, že možná trpí i lehkou mánio-depresí.Známe se 3 roky, myslím,že za tu dobu mně může snad znát, dříve mi říkal, jak je rád, že poznal ženu, která není tak hloupá jak ostatní, a najednou změna.Nikdy mě takhle neosočoval a nebuzeroval kvůli každé maličkosti, kdy se pak hádáme a přeme o každé slovo. Naše manželství trvá pouze 4 měsíce a začíná být stále víc horší. Jeho první manželka s ním většinou souhlasila, stála při něm i když neměl pravdu. Já taková nejsem, a nejsem splachovací, jak byl zvyklí jinde. Byla tak hodná až blbá. Ale já se dokážu ozvat a to se mu asi nelíbí. Nevím, zda je tohle způsobeno také i drogama, nemyslím, že by je v tu dobu tolik bral. V té době jsme spolu už byli a vztah se mi zdál celkem v pohodě, narozdíl od dnešních dnů. Uvažujeme o návštěvě psychologa, především manžel, ale zatím o tom jen mluví. I když to tolik nepotřebuji i já se chci na to zaměřit a navštívit odborníka, nemám se komu svěřit a neznám objektivní názor. Bojím se cokoliv říct, udělat, jen aby to zas nebylo špatně a manžel na mě zas nezačal křičet. On říká o sobě, že je inteligentní, uvažuje rozumně, ponižuje a poučuje ostatní a dělá z nás uplný tupce a slovně nás napadá. Hrozně to všechno vychladlo, ale nemyslím, že jen mojí vinou.V takovém stavu se nemohu ani milovat, ale on mi řekne, že bych mu to mohla alespoň udělat, jak chce. Nepochopil, že v takovém stavu se mi to příčí i když mi nedělá problém "mu podržet", ale co je moc, to je moc. Jsem z toho zoufalá, myslím, že nejsem tak špatná, aby mě každý den za něco kritizoval, hádali se, s ostatními jsem vždy vycházela dobře.Naše žití se obrátilo, žijeme spolu pouze hádkami a občas se vyskytnou i krásné chvíle. Místo, aby to bylo naopak. Poradí mi někdo,nechci všechno házet za hlavu. Ale manžel mi při každé možné chvíli dává najevo, že se vrátí k bývalé manželce a dá se říct, že mě tak psychicky vyhrožuje, pokud nebudu lepší, že odejde. S jeho dětmi 4 a 6 let vycházím velice dobře, prosadil si všechno, co kdy chtěl. I moje rodina je přes počáteční neshody bere velice dobře,tak jak si to přál a prosazoval. Copak tohle všechno mohli způsobit drogy, i když je už rok čistý?Také podotýkám, že se manžel při každé příležitosti rád napije, ale prý chuť má dědičnou. Co s tím, jak takový život řešit? Děkuji

Odpověděl: Jakub Minařík
No mě napadá, že spíš než pervitin možná za chování manžela může alkohol. Ale taky mám dojem, že pokud jej požádáte, aby ho omezil, bude oheň na střeše. Ta návštěva psychologa - jeho, vaše, ale možná daleko nejspíš společná je nápad za kterej bych asi kopal nejvíc.
Ale mám-li být upřímný - tahle rada tak trochu vychází z toho, že cítím vaše zoufalství - skoro bych vám doporučil vzít nohy na ramena. Nebo si přinejmenším tvrdě dupnout. Víte - pochopil jsem, že před svadbou to bylo o.k.. Takže jestli se váš muž takhle změnil - tak se s vámi spíš pokouší manipulovat. Pokud si to necháte líbit - budete jako jeho první žena a on si najde 3. Takže - na vašem místě bych se to pokusil razantně řešit. A pokud se to nepovede, vzal bych nohy na ramena, dokud jste toho ještě schopná.
P.s. Držím vám palce.