Jak přestat?
Angelf
Dobrý den, je mi 15 let a jsem středně závislá na cigaretách. Vždycky, když jsem venku s kamarádkou, tak mi dá cigaretu. Když se nudím, tak si dám cigaretu. Nemůžu to vydržet, když někdo kouří a já ne. Prosím poraďte mi, jak mám přestat už nechci lhát rodině. Děkuji Vám

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
odnaučit se kouření je hodně těžké. Je to havně otázka silné vůle. Můžete jí ale pomoci např. tím, že požádáte kamarádku, aby Vám za žádných okolností cigaretu nedávala (jestli je to opravdu dobrá kamarádka, udělá to). Sama si cigarety nekupujte, takže když se budte nudit, nebudete mít po čem sáhnout. Zkuste se nudě co nejvíc vyhnout. Vždy když dostanete chuť na cigaretu, vzít si třeba žvýkačku nebo si naordinovat něco, co V8s zabaví, unaví, odvede Vaši pozornost (napít se, opláchnout obličej studenou vodou, někomu zatelefonovat, udělat 50 dřepů, skládat nějaký hlavolam, který zabaví ruce i hlavu...). Nejtěžší to bude prvních pár týdnů. Jde ale hlavně o to, abyste si své rozhodnutí ustála před ostatními. Není hrdinství kouřit, ale přes tlak okolí odolat. Budete k tomu potřebovat podporu Vašich kamarádů, aby Vás nepřemlouvali k opaku.
Přeji hodně sil!