Zdraví a pervitin
Balu
Zdravím...Zhruba tři roky beru pervitin,dříve nepravidelně,ale posledních deset měsícu je to docela pravidelně...Myslím,že zatím nepocituji nějakou závislost...nebo zatím nemám příznaky,který by naznačovaly nějakou závislost!Takže se dá říct,že to zatím beru pořád tak,že kdykoli můžu přestat.Pravdou je,že poslední dobou sem dost vyčepaná,klidně bych prospala týden dny v kuse a není to kvůli tomu,že bych třeba vůbec nespala a pak spánek doháněla!Většinou jsem na pervitinu schopna usnou,tedy záleží na způsobu užití..teď mám namysli alobal,po kterém se mi i dobře usíná.Převážně šnupu,hlavně tedy!Nikdy v životě sem si to nepíchla...a ani mě to neláká,vzhledem k tomu,že se poměrně často ocitám ve společnosti \'\'buchnařů\'\'..a vidím jak už jsou na tom špatně!!Vím,že na tom asi nejsem možná o dost líp,ale JÁ se ještě pořád dokážu ovládat..tím myslím to,že jako člověk normálně fukguji!!Ale,abych se dostala už k věci,píšu hlavně proto,že poslední cca. tři měsíce mi z toho není dobře zdravotně...nos mám zdá se pořád fungující,ale problém mi dělá krk,palí mě,bolí když polknu,sem zahleněná a občas když si potřebuju zakašlat mám pocit,že se pozvracím..piju na to hlavně čaje,ale zajímalo by mě co se tam dějě...někdy mám pocit totálního rozleptání!!Taky se mi udělaly křečový žíly je možný že z pervitinu??Je mi dvacet,takže stářím si myslím to nebude...a občas mám pocit,že mi otékaj ruce!Předem děkuji za odpověď...:)

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
bohužel, zdravotní komplikace ke konzumaci drog patří. Do jaké míry jsou potíže, které uvádíte závažné, my touto formou po internetu zhodnotit neumíme. Chápu, že k lékaři se Vám asi moc nechce, nicméně by bylo dobré, kdyby jste alespoň navštívila Kontaktní centrum pro uživatele nelegálních drog a o Vašich zdravotních komplikacích pohovořila s pracovníkem Káčka. Netuším, odkud jste, ale v některých Kontaktních centrech přímo pracuje i zdravotnický personál a pokud ne, určitě by Vám tam poradili na jakého lékaře je možno u Vás se obrátit a bez obav své konzumace přiznat. K objektivnímu posouzení zdravotního stavu je tuto informaci nutno mít.
Jestli nevíte, kde u Vás K-centrum je, můžete buď napsat ještě jednou a uvést dobře dostupná města. Nebo se můžete podívat sem www.drogy-info.cz v mapě pomoci po zdání kraje a města, vyhledáte veškerá Kontaktní centra v celé ČR, vyberte si to, které máte nejblíže.
Pokud jste z Prahy, můžete využít naše Kontaktní centrum, kontakt naleznete zde www.sananim.cz / zadat Kontaktní centrum KC /. Veškeré služby jsou bezplatné, nezávazné a možno i anonymní.
Rozhodně by bylo na místě Vaše potíže řešit a to nejen ze zdravotního hlediska, nýbrž celkově. Sama máte pocit, že svou závislost zvládáte. Nicméně, s tímto pocitem většinou žijí všichni uživatelé drog...a pokud byste svůj život s drogou přece jenom v tuto chvíli zvládala, nikde není psáno, že to takto půjde vždycky...zkuste o tom popřemýšlet.
Zatím se mějte hezky, pokud budete potřebovat, klidně zase napište.
S pozdravem Markéta K.