9/10 hotovo a co teť
hroťič :D
zdrawim chcel bych aby mi nekdo odpovedel tolik abych se dokazal podle odpovedi přestat topit v tom kolotoči kerym drogy sou. Ale konkretne pervitin,jak se zbavym myslenek a chuti kere (považuji) za slasti? věřte že nemluvim jen zasebe když tohle piiiši . Spousta lidi co chteji ale nevedeji jak nato vydržet čisti .chcem aspon PLACEBO odpoved ..:) ale malo komu se chce sverovat , to pochopite. takze se nebudu sekat na psani a pujdu k veci :) bodově nebo stručne , neboli vezkratce mi prosim pomozte poskladat nejake desatero kere bych mel napsane na čele. budu moc vděčny když to klidně jen o milimetr pomuže klidne jen jednomu človiiiiškovy :) diky

Odpověděl: Tomáš Málek
Zdravím,
kolotoč kolem drog byl spuštěn nějakými více či méně jasnýmu důvody, proč jste s braním začal, dále byl kolotoč udržován dalšími věcmi, které jsou hodně individuální. Před opětovným pádem do kolotoče drog je třeba zvládat následující čtyři témata:
1. Mít proč žít, proč překonávat chutě a slabé chvilky.
2. Umět zvládat negativní emoční stavy - jedná se především o frustraci, vztek, úzkost, stres nebo nudu
3. Umět zvládat a řešit mezilidské konflikty (s rodiči, partnerem, spolupracovníky . . .)
4. Umět odolávat tlaku okolí - ostatních uživatelů, opustit beroucí "kamarády"
Nejčastěji jsou to průšvihy v těchto 4 oblastech, které lidi přivedou zpět do drog.
Přímá práce s chutěmi pak vyžaduje:
a) schopnost všimnout si, že mám chutě a přiznat si to
b) zvládnout chuť - odvedením pozornosti (např studená sprcha, najíst se, napít se vody, promluvit si s někým, ponořit se do nějaké činnosti) - akutní "záchvat" chuti zpravidla trvá jen několik desítek minut. Udělejte si seznam činností, které vám na to zabírají.
c) ocenit se (pochválit), že jste to zvládl.
d) zpětně si uvědomit, co vám chutě spustilo např. hudba, vůně, místo, abyste věděl, čemu se vyhnout nebo na co si dávat velký pozor
Pokud si chcete něco o tom více přečíst, najdete řadu zajímavého zde:
http://drnespor.eu/addictcz.html
Pokud vám nedělá problém o svých chutích mluvit a využít pomoc odborníků, tak bych vám doporučil se obrátit na doléčovací centrum, kde se specializují na to, jak nespadnou zpátky do drog. Bývá to také ta jednodušší a rychlejší cesta.
Kontakt na doléčovací centru (následnou péči) můžete najít zde podle místa svého bydliště:
http://www.drogy-info.cz/index.php/map/
V případě nejasností nebo pokud budete chtít pomoci s nalezením doléčovacího centra, rád vám s tím pomohu.