antidepresiva v kombinaci s pervitinem nebo marihuanou
alanek
dobry den.priteli byly predepsany antidepresiva elicea. zpetne vychytavani serotoninu na deprese a uzkosti.uziva je prozatim 14 dni, rekla bych ze jeste nezacaly plne pusobit, ale pritel temer denne huli marihuanu.myslite si ze antidepresiva zaberou i pokud huli marihuanu ? bez marihuany je silne podrazdeny agresivni a nahrazuje ji alkoholem, pokud marihuanu ma nepije alkohol vubec bohuzel pokud ji nema alkohol vyhledava.problem je take v tom ze obcas nevydrzi a da si i perivitin.mel ho naposledy pred 14 ti dny, ale co by se stalo kdyby si ho dal opet .v kombinaci s uzivanim elicey? znamena to ze pokud by jiz antidepresiva zacaly pusobit a dal by si pervitin ze by potom neupadl do depresi, kdyz se vlastne leci ? velmi vam dekuji za odpoved

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás.
Antidepresivum Elicea, jehož léčebné účinky se jako u většiny antidepresiv začnou projevovat zhruba po dvou až třech týdnech pravidelného užívání, se používá zejména při léčbě deprese a úzkostných poruch. Už to znamená, že by se Váš přítel měl všem drogám vyhnout, protože mu hrozí, že jejich užívání může jeho stav výrazně zhoršit. Na žádná antidepresiva by se neměl užívat alkohol, stejně tak jako se samozřejmě počítá s tím, že dotyčný neužívá ani nelegální drogy jako je marihuana a pervitin. Těžko posoudit, jaké jsou reakce léku s marihuanou a pervitinem, studie, které se provádí při schvalování léků do distribuce, zpravidla nezkoumají interakce se všemi nelegálními drogami. Nicméně marihuana, a zejména pervitin, jsou drogy, které samy o sobě mohou způsobit závažné psychické potíže a jejich užívání může stav přítele pouze radikálně zhoršit, ke zlepšení jistě nedojde.
Zkuste s ním bez obviňování promluvit. Pokud Váš přítel nemá na svojí situaci objektivnější náhled a nenechá si poradit od Vás či dalších blízkých, což bývá běžné, a nemá li tedy sám zájem se o své situaci poradit s odborníky, mohu Vám doporučit návštěvu některé z poraden pro rodinné příslušníky a osoby blízké, kde Vám specialisté po podrobnějším seznámení se s problémem mohou doporučit a navrhnout konkrétní možný postup. Můžete se pak pokusit probudit ve Vašem příteli zájem k řešení jeho situace. Není možné vyloučit, že by mohlo v případě Vašeho přítele dojít až k sebevražedným stavům. V souvislosti s alkoholem a pervitinem je samozřejmě ohrožen i vznikem závislosti na jejich užívání.
O užívání drog by měl vědět jeho ošetřující lékař, který mu antidepresiva předepsal. Může jít třeba i jen o to, že dávka antidepresiv není dostačující, přítel se necítí výrazně lépe a má tendenci k lékům užívat ještě další látky. Lékař by mohl dávku antidepresiv zvýšit, případně zaměnit za jinou medikaci, ale musel by vědět o tom, že s partnerem není vše v pořádku.
Vhodné zařízení můžete nalézt například na Mapě pomoci na www.drogy-info.cz nebo v databázi kontaktů na www.drogy.net/databaze-kontaktu nebo na www.sananim.cz,  kde najdete informace o zařízeních a službách našeho zařízení SANANIM, který provozuje i tuto internetovou poradnu. Pokud jste z Prahy, je možné se obrátit na Poradnu pro rodiče a blízké, provozovanou o. s. SANANIM. V rubrice Pomoc a léčba na webu Drogové poradny najdete i informace o jednotlivých typech péče.
Sdělíte li nám, v jakém regionu se Vy nebo Váš přítel pohybujete, rádi Vám pomůžeme vhodnou poradnu, nebo další zařízení vyhledat.
Držím Vám i příteli palce! Budeme rádi, dáte li nám vědět, jestli Vám byla naše informace užitečná.
S pozdravem Amrit Sen.