alkohol
***
Dobrý den,
stručný popis, klučina 25 let. Všechny svý problémy řeší chlastem, chtěl by toho nechat, ale nemůže si pomoct.. schovává si flašky a když je náhodou někdo najde, tak říká, že jsou tam z minula a podobně.. Neovládá se a jak si lízne ke špuntu, je zle.. dospěl i k tomu, že potřebuje pomoct od odborníka, jeden čas jedl prášky od psychiatra. pak toho nechal, byl na jakéms takéms sezení se 4 dalšími lidmi, kteří tam ale vykládali, jak si daj 2 deci týdně. To ho zklamalo. Je možnost sehnat ty prášky, jak je po nich špatně už při čuchnutí k lahvi? A nějaká odborná pomoc? Začíná jít opravdu do tuhýho, prosím... Praha

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Myslím, že by bylo v tomto případě skutečně rozumné obrátit se na odbornou pomoc. Jako pozitivní vidím to, že s tím dotyčný chce něco dělat, už nějakou formu pomoci vyhledal (psychiatra i tu skupinu, která ho nakonec neuspokojila). Co se týče medikace, tak asi nebylo moc rozumné přestat k psychiatrovi docházet a přestat brát medikaci, kterou mu předepsal. Nevím, nakolik byl psychiatr obeznámený s problematikou závislosti ani jaké prášky dotyčnému předepsal. Mám za to, že by bylo asi na místě obrátit se na někoho z psychiatrů, kteří se přímo léčbou závislosti zabývají a další postup konzultovat s nimi. Jak předpis jakýchkoli léků (včetně Antabusu, který zřejmě máte ve svém dotazu na mysli - způsobuje nevolnost při napití se alkoholu), tak to, jakým způsob léčby by byl nejvhodnější. Zda postačí ambulantní léčba nebo by byla vhodná detoxifikace a následná pobytová léčba. Níže posílám kontakty na pražské AT ambulance (psychiatrické ordinace zaměřené na závislosti) a pro jistotu i kontakt na Apolinář a Bohnice (léčebny, kde je v Praze možné absolvovat detox a pobytovou léčbu).
Přeji hodně štěstí a když by bylo potřeba, znovu napište.
Ambulantní léčba
Praha 2, Ambulance pro alkoholové závislosti při Všeobecné fakultní nemocnici
Apolinářská 4, Praha 2 , 128 00
telefon: 224968240 (lékař), 224968214 (pro objednání)
MUDr. Dušan Randák
http://www.abstinence.cz
Praha 7, Ordinace AT
Nad Štolou 18, Praha 7
telefon: 266010321
MUDr. Ivana Pelikánová
Praha 6 - Řepy, AT poradna
Socháňova 1222/25, Praha 6 - Ŕepy, 163 00
telefon: 724584283
MUDr. Gita Pekárková
Praha 4, Centrum pomoci závislým
Ambulantní program
Rodvinovská 3, Praha 4, 140 00
telefon: 261262828
MUDr. Ivana Coufalová
Praha 10, AT ambulance
Starostrašnická 53, Praha 10, 100 00
telefon: 274812594
MUDr. Eva Nováková
Praha 7, Ordinace psychiatrie a AT ambulance
Strossmayerovo náměstí, Praha 7, 170 00
telefon: 220190667
MUDr. Helena Malá, CSc.
Praha 9, Ordinace AT pro prevenci a léčbu závislostí
Prosecká poliklinika, Lovosická 40/440, Praha 9, 190 00
telefon: 266010321
MUDr. Jiří Kromholz
Pobytová léčba:
Praha 2, Detoxifikační jednotka Apolinář při Všeobecné fakultní nemocnici
Apolinářská 4, Praha 2, 120 00
telefon: 224968200, 224968204
MUDr. Oliver Nyarhidy
http://www.vfn.cz, www.abstinence.cz
Praha 8, Oddělení léčby závislostí - muži, Psychiatrická léčebna Bohnice
Ústavní 91, Praha 8, 181 02
telefon: 284016331, 284016249
Prim. MUDr. Nešpor Karel
http://www.plbohnice.cz, www.mujweb.cz/veda/nespor