Nevím si rady
tropek
Dobrý den, zjistila jsem asi před půl rokem, že můj přítel je závislý na pervitinu. V poslední době se u něj projevují stavy agrese. Napadá lidi ve svém okolí. Přečetla jsem spousty článků o užívání pervitinu a mám pocit jestli to nemůže být toxická psychoza. Pros¨ím poradte.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. S největší pravděpodobností se jedná o důsledek užívání pervitinu. Jestli je to přímo toxická psychóza, to se těžko soudí takto přes internet, ale vzhledem k tomu, že psychotické stavy spojené s paranoiou a často i agresí jsou při dlouhodobém užívání pervitinu poměrně časté, tak je možné, že se o psychózu jedná. Bohužel nevím, zda Vám k něčemu vlastně tato informace bude - spíš jde o to, co s tím dělat. Nevím, jak dlouho vlastně přítel drogy bere, jaké další potíže se s tím pojí, zda jste se to s ním pokoušela řešit, jak on se k tomu staví, zda uvažuje o tom, že by přestal... Vztah se závislým je hodně náročný a většinou ne příliš perspektivní, obzvlášť v případě, kdy on to jako problém nevnímá a nemá pocit, že by s tím měl něco dělat. Pokud se ta agrese objevuje i ve vztahu k Vám, tak bych asi na Vašem místě zvažovala rozchod. Je to ale samozřejmě na Vašem rozhodnutí. Možná by nebylo od věci se o tom, jak postupovat dál, poradit s někým z odborníků. V poznámce uvádíte přerovský region, mohla bych Vám doporučit obrátit se na Kontaktní centrum pro uživatele drog v Přerově, nabízí jak služby pro uživatele drog, tak poradenství pro jejich blízké. Služby jsou bezplatné a můžete je využít i anonymně. Pak je v Přerově také AT ambulance (psychiatrická ordinace pro problematiku závislostí), kde by Vám také mohli pomoci. Oba kontakty posílám a držím palce. Myslete nejen na přítele, ale především na sebe.
Přerov, Kontaktní centrum Přerov
o. s. KAPPA - HELP
Kosmákova 44, Přerov, 750 01
telefon: 581207901, 775217496
Věra Švédová, DiS.
http://www.kappa-help.cz
Přerov, Psychosociální centrum
AT ambulance
Nám. Přerovského povstání 1, Přerov, 750 01
telefon: 581204437
prim. MUDr. Juraj Rektor
http://www.psyche.cz