pomoc!
teta
Zdravim,mam dve dcery obe braly pervitin,jedna ta mladsi sama dokazala s tim prestat asi po trech letech,nyni ma krasneho chlapecka a bydli s pritelem,uzasi paty rok nic nebere.Ale ta starsi taky asi na dva roky prestala mela totiz zloutenku c,uspesne se s toho vylecila,byla jsem ji oporou po celou dobu,verila jsem tomu ze uz bude vse v pohode,ale zacala znovu s fetem,nechodi do prace,je mimo realitu strida partnery ,bydli u mne.Myslite ze by taky po mnoha letech brani pervitinu mohla sama bez leceni prestat jako ta mladsi?Nevim jak mam na ni pusobit,skoro se uz nebavime,nechce nic slyset jsem zoufala divat se jak si v 25 letech nici,dal a dal zivot,prosim o radu dekuji moc.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
je výborné, že se mladší dceři podařilo dát se do pořádku, má syna a celkově se ji daří, patří jí má velká gratulace☺!
Co se týče starší dcery, rozhodně bych doporučila odbornou pomoc. Sama sice nějakou dobu abstinovala, ale pokud se nepodařilo abstinenci udržet, bylo by vhodné pomoci využít. Netuším, jak na tuto možnost nahlíží ona, ale pokud by ještě v tuto chvíli, nebyla ochotna a schopna ji využít, můžete ji prozatím využít Vy, jakožto rodinný příslušník. Neuvedla jste, odkud jste, pokud by pro Vás byla dostupná Praha, mohla byste se obrátit na Poradnu, která se přímo specializuje na práci s rodiči uživatelů nelegálních drog ( kontakt níže ). Zdali žijete někde jinde, můžete využít poradenství v nějakém Kontaktním centru, ty ve svých službách nabízí mimo jiné i bezplatné poradenství pro rodiče a další blízké osoby. Bývají ve všech větších městech, veškeré kontakty na K-centra celé ČR naleznete zde www.drogy-info.cz v mapě pomoci po zadání kraje a města vyberte to, které máte nejblíže. V osobním kontaktu budete mít mnohem více prostoru se podrobněji poradit, jak postupovat dále, jak s dcerou komunikovat, jaká nastavit pravidla pokud žijete ve společné domácnosti a jak ji i třeba lépe motivovat, aby i ona pomoci využila. Nejenom, že se poradíte jak dál, také získáte podporu, kterou si bezesporu zasloužíte.
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, o.s. SANANIM
Školská 30
Praha 1
tel : 284 824 234, 739 268 527
kontaktní osoba : Mgr. Čtrnáctá Štěpánka
email : ctrnacta@sananim.cz
Pro více info o poradně se můžete podívat na www.sananim.cz zadat Poradna pro rodiče PPR.
Zatím se mějte hezky, pokud budete potřebovat, klidně opět napište. Držte se !
S pozdravem Markéta K.