jak můžeme pomoci
Nany25
Dobrý den, můj bývalý přítel bere drogy, jeho rosina se moc trápí a nikdo nevíme, co vlastně dělat. Slyšela jsem, že existuje něco jako terapie (sezení) pro rodinu a nejbližší, mohli byste mi prosím něco doporučit? Jsme z Vysočiny, mockrát děkuji!

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Chápu, že byste ráda pomohla, situace je určitě složitá. Ale řešení je v rukou bývalého přítele a jeho rodiny. Zvažte, nakolik na tom chcete participovat, aby Vás to přliš nepohltilo a nezavazovala se k něčemu, co nechcete, pokud se jedná o "ex" přítele. Poradenství pro rodiče a blízké samozřejmě existuje, jednak je možné, aby se rodiče zašli za někým z odborníků poradit sami a jednak by byla určitě i možnost, aby sezení využila celá rodina (tedy včetně bývalého přítele, pokud k tomu bude ochoten). Pokud přítel není motivovaný ke změně a nebude chtít něco takového využít, určitě je ale na místě, aby se zašli poradit aspoň rodiče. Získali by potřebné informace, podporu, doporučení, co dělat.
Je možné se obrátit na kontaktní centra pro uživatele drog, kde nabízejí poradenské služby právě i pro rodiče a blízké. Níže uvádím kontakty na Vysočině a držím palce. Kdyby bylo potřeba, tak znovu napište.
Jihlava, Centrum U Větrníku
Kontaktní centrum
Oblastní charita Jihlava
U Větrníku 17, Jihlava, 586 01
telefon: 567310987
Mgr. Marta Kozdas
http://www.charitajihlava.cz
Žďár nad Sázavou, Kontaktní nízkoprahové centrum Spektrum
Žižkova 8, Žďár nad Sázavou, 591 01
telefon: 566620098
Mgr. Josef Soukal
http://www.spektrum.kolping.cz
Třebíč, Kontaktní centrum NOE
Diecézní charita Brno, víceúčelové regionální zařízení pro problematiku drog
Hybešova 10, Třebíč, 674 01
telefon: 568840688
Mgr. Ivo Vítek
http://www.kcentrumnoe.cz