Prosba o radu...
Monika
Dobrý den.
Necelé tři roky beru pervitin, ale s přestávkami. Třikrát jsem byla na Detoxu a jednou v Bohnicích.
Do teď jsem vydržela být už půl roku čistá..Ale asi tak před 3 týdny jsem si opět dala..a zdá se mi, že od té doby jsem jednou nohou zpět. Mám k tomu teď připojené i silné halucinace, vidím, že mi po bytě pobíhá \"fialový mužíček\"...
Ráda bych s tím opět skončila, ale už vážně nevím jak...
Chodím pravidelně na testy a další mám za týden. Jelikož jsem nezletilá a není to poprvé, tak mi hrozí \"pasťák\"...
Prosím jenom o radu/tip co by mi mohlo pomoc, zkoušela jsem už opravdu skoro vše, ale vždy si dám jednou a...

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
chcete radu, to je jednoduché - nedávat si ani jednou, přece už musíte po třech letech vědět, jak to dopadne...uvedla jste, že jste dokázala být cca půl roku ,,čistá", takže víte, že to jde. Motivaci máte velkou - nejít do pasťáku. Také byste měla brát v úvahu, že pokud budete v konzumacích pokračovat, s největší pravděpodobností také nedokončíte školu a život bez vzdělání zrovna uspokojiví není. Také riskujete to, že Vaše závislost pokročí do té míry, že Vám zničí sociální kontakty a přivede do dalších nemalých potíží. Měla byste vše rozhodně zvážit, ve hře je toho opravdu hodně, co byste mohla ztratit a pokazit...
Rozhodně byste se měla vyvarovat veškerým kontaktům s lidmi, jenž drogy užívají. V jejich blízkosti se Vám abstinence podaří udržet jen velmi těžko. Jsme mladá a máte život před sebou. Určitě se Vám bude lépe začínat ,,znova" teď, než za pár let třeba ve 30ti, pokud se jich dožijete.
Netuším, kam docházíte na testy. Myslím, že nejenom testování, ale také léčba samotná, by Vám zaručeně hodně pomohla. A také zda jsou rodiče v nějakém kontaktu s odbornou pomocí. Uvedla jste Prahu, proto bych Vám doporučila tyto kontakty ( níže ). Jeden je pro Vás, druhý pro rodiče.
Denní stacionář, o.s. SANANIM
Janovského 26
Praha 7
tel : 220 803 130, 220 800 041
gsm : 605 212 175
kontaktní osoba : PHDr. Preslová Ilona
email : stacionár@sananim.cz
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, o.s. SANANIM
Školská 30
Praha 1
tel : 284 824 234
mob : 739 268 527
kontaktní osoba : Mgr. Čtrnáctá Štěpánka
email : ctrnacta@sananim.cz
Pro více info o jednotlivých zařízeních se můžete podívat na www.sananim.cz a zadat Denní stacionář DST a Poradna pro rodiče PPR.
Tak budu držet palce, když tak napište jak to dopadlo.
S pozdravem Markéta K.