hypnotika
gabi
Dobrý den, můj přítel je závislý na hypnotikách, rozhodol se přestat. Nechce podstopit léčbu na klinice - lékařskou pomoc. Já se bojím, že když bude abstinovat dostane záchvat a já mu nebudu vědět pomoct..Co mám dělat?

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
závislost na lécích s hypnotickým účinkem bych doporučila nepodceňovat. Vzniká na ně závislost jak psychická, tak fyzická... Psychická závislost může být poměrně silná, srovnatelná se závislostí na látkách opiátového typu. Tělesná závislost je také velmi silná, abstinenční syndrom může být i život ohrožující. V lehčích případech abstinenčního syndromu dochází k podrážděnosti, nespavosti, třesu, nevolnosti, může se objevit pocit ztráty duševního zdraví a obavy ze zešílení. Někdy se objevuje zvýšené svalové napětí, křeče, pocení. Stav je spíše nepříjemný, než nebezpečný. V těžších případech se objevují epileptické záchvaty, halucinace, mohou se objevit i psychotické obtíže. Na těžší odvykací stavy je možné i zemřít, často pro nakumulování epileptických záchvatů.
Rozhodně byste měla zkusit přítele přemluvit. Vysadit jen tak léky, je v tomto případě nebezpečné a nemá smysl nic riskovat. Také pomocí medikace mu během pobytu na detoxifikační jednotce zmírní abstinenční syndrom a celý tento proces bude pro něj snesitelnější. Pokud jde o závislost, není to jen o tom látku vysadit. Je zapotřebí ihned po detoxifikaci navázat léčbou, která je dlouhodobá a systematicky pracovat na udržení abstinence.
Jestli přítel má opravdu snahu se svým problémem něco udělat, ať tedy nastoupí léčbu se vším všudy. Rozhodně byste na tom měla trvat. Kdyby jste měla zájem o osobní kontakt a poradit se s odborníkem jak s přítelem komunikovat a jak jej třeba lépe motivovat, napište města, která jsou Vám dobře dostupná a my Vám vyhledáme vhodný kontakt.
Mějte se zatím hezky.
S pozdravem Markéta K.