jak pomoci zavisle pritelkini?
tibis
Dobry den ja sam jsem byvajim uzivatelem pervitynu ale poynal jsem divku s kterou jsem se rozhodl nechat drog a zacit spolecny zivot ja jsem od 1.1.2011 cisty ale pritelkyne se toho nemuze zbavit dokonce mi pripada ze podleha sebevrazednym sklonum nevym jak ji mam pomoci poradte mi prosim dekuji Tibor T.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Tibore,
je super, že jste od Nového roku ,,čistý" ( opravdu dobré rozhodnutí ). Nicméně, jste čistý velmi krátkou dobu, léčba závislosti je poměrně složitým a dlouhodobým procesem, který má své etapy. Pravděpodobnost, že budete schopen v tuto chvíli někomu dalšímu pomáhat z drog, je opravdu mizivá. Spíše to dopadne tak, že budete brát oba. Nezlobte se, asi Vám beru naděje, ale zkušenosti z praxe jsou takové. Je mnohem jednodušší se nechat stáhnout dolů, než tahat další závislou osobu nahoru...
Pokud chcete začít znova, bez drog, je velmi dobré rozhodnutí. Měli byste se, ale léčit a to každý sám za sebe. Netuším, zdali jste v nějakém kontaktu s odbornou pomocí, pokud ne, měl byste ji co nejdříve vyhledat, potažmo Vaše přítelkyně. Tím se Vaše šance rozhodně mnohonásobně zvýší.
Jestli nevíte, kam se obrátit, napište, jaká města by připadala v úvahu. Nebo se můžete podívat na www.drogy-info.cz, tam v mapě pomoci po zadání kraje a města naleznete veškerá Kontaktní centra pro uživatele nelegálních drog z celé ČR, vyberte si to, které máte nejblíže a zajděte se informovat o možnostech pro Vás. Služby K-center jsou bezplatné a mohou být i anonymní. Pracovník Káčka by po rozhovoru s Vámi celou situaci zhodnotil a doporučil vhodný typ léčby, případně ji pomohl zprostředkovat. Jsou i možnosti ambulantní formy, ale zdali by byla pro Vás dostačující, já takto přes internet nepoznám, k tomu je třeba osobní kontakt a pohovor. Doporučuji to udělat co nejdříve.
Pokud budete mít chuť, můžete nám napsat, jak jste v Káčku pochodili a jak se to s Vámi dál odvíjí. Mějte se hezky, přeji aby Vaše abstinence vydržela ! Jen tak dál !
S pozdravem Markéta K.
P.S. příjmení jsem záměrně umazala - naše poradna zachovává anonymitu.