strach
Tereza
Dobrý den.. Moje kamarádka bere pervitin a já ji chci s toho vysekat.. ae nevímjk jí mám s toho dostat... já sem se sama rozmyslela a řekla sem si že to ani zkoušet nebudu ae jí chci pomoc... chci aby byla v pohodě a aby byla stejná jako před 4 roky než to začala brát... sama ke mě přišla že by to chtěla skusit ale že nechce nikam do léčebny... myslíte že to zvládnem spolu nebo by sme měli vyhledat nákou pomoc.. ?

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
je dobře, že píšete. Rozhodně bych doporučila se obrátit na odbornou pomoc. Můžete kamarádce pomoc v tom smyslu, že ji pomůžete zprostředkovat první kontakt a třeba ji na první konzultace budete doprovázet, více bych se do toho být Vámi nepouštěla. Léčba drogové závislosti má své různé etapy a je to dlouhodobá záležitost. Proto je dobré být nějakou formou, byť jen třeba ambulantní, v kontaktu s odborníkem. Bylo by to pro kamarádku rozhodně snesitelnější a více by rozuměla stavům, které se postupně budou dostavovat. S terapeutickou podporou má rozhodně mnohem větší šance, že problém s drogami vyřeší.
Napište mi, která města máte v blízkosti, vyhledám Vám a doporučím vhodné zařízení. Řekněte kamarádce, že se nemusí ničeho obávat, návštěvou Kontaktního centra se ničemu nezavazuje, může se prostě jenom informovat o možnostech, které by mohla využít, pokud se rozhodne. Služby a poradenství jsou bezplatná a také jich lze využít anonymně.
Zatím se mějte hezky a určitě se ozvěte.
S pozdravem Markéta K.