Prosim o pomoc
jamaica
Dobrý den,
jsem matka 18letého syna,která vidí,jak si ničí život.Začalo to asi v 16 letech,občas tráva,pak snad asi 5x pervitin,ten už nebere,jistě to nevím,ale stále hulí a tvrdí,že je v poho.Taky bral houbičky,prostě co se dá.Vím,že to není ojedinělý případ,ale už si nevím rady,dochází mi trpělivost,mám chuť ho vyhodit,školu asi nedodělá,je mu ukradená,povinnosti si neplní,ukradl mi peníze z peněženky,lže atd.,prostě klasický případ.Vím,že jsem měla zakročit dávno,to byla chyba,ale ne že bych byla slepá,jen jsem to včas úplně neprokoukla.Když u nás byla první scéna,sbalil se a 4 dny nepřišel domů.Na léčení ho v žádném případě nedostanu,on je přece v pohodě a tráva není droga!Už jednou jsem ho dostala do Kcentra,debata na hodinu,doma domlouvání,bez kapesného,nic,žádné výsledky.Co si domluvíme když změkne,po dvou dnech přestane plnit,katastrofa.Rodinné zázemí má skvělé,možná jsme více tolerantní,nebo nevím,kde se stala chyba.Nevím vůbec jak dál,dříve hrál hokejbal,chodil na zpěv na konzervatoř,na ryby a měl spoustu činností,dnes mu dělá problém vynést smetí.Prosím,poraďte,co se synem,který je plnoletý a nemá zájem něco měnit,nedej bože,přestat hulit! Kéž by existovala ta vojna na dva roky,měli by jste určitě mnohem méně práce a společnost by určitě měla kvalitnější a samostatné muže,radši bych vypravovala syna na vojnu než do hrobu! Předem děkuji za odpověď.Jsem s pozdravem....

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
chápu Vaše rozčarování, situace musí být asi opravdu těžká. Neuvedla jste žádné město, ale pokud by pro Vás byla dostupná Praha, doporučila bych Vám obrátit se na kolegyni, která se přímo specializuje na práci s rodiči uživatelů nelegálních drog. To, že Váš syn v tuto dobu odbornou pomoc odmítá a své potíže nevnímá, neznamená to, že ji nemůžete využít Vy. Ve specializované poradně, byste se mohla více, podrobněji a konkrétněji poradit. S odborníkem sestavit plán dalších jednotlivých kroků, poradit se jak lépe komunikovat a tím třeba i lépe motivovat. V osobním kontaktu, byste měla rozhodně více prostoru a možností, než touto omezenou formou. Většinou je motivace nemotivované závislé osoby běh na dlouhou trať, rodiče dochází na konzultace vícekrát. Tady jedna obecná rada opravdu nepostačí, je to o dlouhodobější systematické práci...Tak to zvažte, rozhodnutí je samozřejmě na Vás.
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, o.s.SANANIM
Školská 30
Praha 1
tel : 284 824 234
mob : 739 268 527
email : ctrnacta@sananim.cz
kontaktní osoba : Mgr. Štěpánka Čtrnáctá
provozní doba : PO až PÁ 9.00 - 19.00
Pro více info se můžete podívat na www.sananim.cz ( zadat poradna pro rodiče PPR ). Poradna se nachází v prostorách kavárny Café Therapy, v její zadní části. Veškeré služby jsou bezplatné a můžete jich využít zcela nezávazně. Je třeba se nejdříve s poradnou telefonicky či přes internet spojit a objednat se.
Nejenom, že se poradíte jak vhodně pokračovat dál, také získáte podporu, kterou si bezesporu jistě zasloužíte. Budu Vám držet palce. Mějte se hezky.
S pozdravem Markéta K.