odpovednost
zoli
dobry den,od 15-ti let sem hodne pil alkohol a zacal kourit cigarety.O rok pozdeji marihuanu,a tyto tri veci sem si udrzoval.Nejvic vsak alkohol,a to takovym zpusobem,ze vzdy do uplneho prekroceni bezneho konzumenta.da se rici uplne na kary,jak se to obcas rika.Ve 18-ti sem se dostal k pervitinu a po dvou mesicich sem si ho zacal aplikovat nitrozilne.vytvoril sem si tak zavislost,nejen na alkoholu a tabaku,ale tuto zavislots si dost prohluboval.Nicmene,ve 20-ti letech sem si pral s timto problemem skoncovat a dohodl sem se s sam se sebou a kriminalistou na tom,ze to zkusim.Skusil sem to,avsak abstinence a s ni spojeny emocni stavy sem pak zahanel opet alkoholem a marihuanou.Postupne sem to vsechno odbouraval a snazil se s tim vyrovnat.Ted uplinulo deset let a loni sem prestal uplne se vsim.To posledni byly cigarety.Pracoval sem i na socialni zpusobilosti a vsim tim co je spojeno s normalnim zpusobem zivota.Myslel sem si,ze uz to mam zvladnuty..z vetsi casti,avsak urcity pochybnosti byly.Dnes mi je 30let a pred mesicem se vratil z pracovniho pobytu v Anglii.Ten mesic sem zacal s pitim,to mi vydrzelo 20dni skoro v kuse,do toho sem si parkrat prasknul travy a nakonec aby toho nebylo malo,dostalo se mi snupnuti heroinu.a jeste potom dva vykendy za sebou sem si stihnul pichnout pecko.Ted si uvedomuji,co vsechno sem si v minulosti musel projit a mi prikazuje dat vsemu tomu adie,a jit po te ceste,po ktere sem se ucil jit.zaroven,to co sem prozil techto 30dni se mi zaroven libilo ale taky mi dochazeji nasledky,se kterymi se budu muset poprat.od vas tedy chci znat definici toho,co si o tom myslite a co by ste mi mohly eventuelne poradit.dekuji za vas cas.ps:ma predstava o budocnosti moji je jet zpet do GB,nebo najit si bydleni v praze,a postavit se vsemu celem,ale zaroven se toho bojim

Odpověděl: Josef Šedivý
Dobrý den,
v první řadě je třeba zmínit, že je dobře, že máte dostatečně reálný náhled na svou situaci. A také to, že ji chcete řešit. Váš dotaz chápu tak, že se vám po deseti letech snažení podařilo zbavit se všech drog a nyní u vás, po návratu do ČR, došlo k velice rychlému relapsu. Pokud to tak je, pak se mi řešení založené na útěku do Británie nezdá moc šťastné, protože neřeší to, že jste začal znova brát tady. Myslím, že byste tím všechno jen oddálil.
Možnost zůstat tady a postavit se svým potížím čelem vnímám jako daleko více vhodnější. Nevím, proč zrovna stěhování do Prahy, pokud máte v hlavě nějaký konkrétní plán, tak mi o tom ještě napište. Myslím, že není rozhodně třeba uvažovat o nějaké pobytové léčbě, ale že by pro vás bylo ideální zkusit ambulantní léčbu. (po kliknutí se dozvíte více) To záleží také na tom jestli a jak pracujete, jaké máte rodinné zázemí... Rozhodně není třeba se stěhovat do Prahy, zařízení ambulantní péče se dají vyhledat i ve vašem městě.
Zkuste nad tím zauvažovat a ještě napište...
Hodně sil přeje
Pepa Šedivý