a opet pervitin
tomio
Je sice pekne ze mam nahled nad moji situaci a problem to neresi. Jak radite lecebnu nebo komunitu tak pomahaji ale kdo je zavisly jeden nebo dva roky. Ja uz to zkousim 12 let a ty statistiky ktere se o lecebnach pisi jako uspesnost vylecenych 10% je pro mne hodne malo a s vlastni skusenosti po 5 lecebnach bych rekl ze statistiky nelzou. Pred pul rokem jsem ukoncil lecbu metadonem u Apolinare (tam se nesmelo nic brat protoze vam braly moc). Takze se da rict ze jsem byl cistej 3 roky jen ten metadon. Opiaty uz neberu a nemyslim ze jeste nekdy budu. Vic boesti nez slasti. Ale ten pervitin je hodne zla droga co se tyka psychiky. Proste po 12letech kdy poznate tu drogu dokonale ze se ji nikde nevihnete i kdyz si to moc prejete. Nevim jestly se spis nemam zvyknout ze uz budu brat do smrti a zadnej zivot neplanovat. Je ve mne ta chut po droze silnejsi a dat si nez odmidnout a to i s cistou hlavou. Mam jen strach ze budu brat celej zivot. Nejhezci leta pryc (profetovany) takze nic. Ono nakonec cloveku ktery bere dele uz nic nezustane,kamaradi normalni zadny,rodina ta mne uz skoro nezna nebo spise nechce znat. Penize nemate zuby skoro nemate. Jen cekam na dalsi den ktery stejne kdyz neprofetuju tak nejak jinak promarnim. Jestly neni problem v tom ze ja normalni zivot neznam. Ale nekde v dalce vim ze jednou zit zivot naplno budu i kdyz tahle myslenka uz taky straci na vaze s pribivajicima rokama. Nejvetsi problem je ze ja chci nebrat uvedomujusi ze delam neco spatne ale ten muj mozek je asi uz natolik znicenej ze to neprijme a nezpracuje. No nic sam na to urcite nemam a lecebnam neverim. Mozna nejaky dobry psycholog-psychiatr ktery by vedel jak to posunout dal nebo alespon zastavit to je me prani v nejblisich mesicich. Kdyz jsem premyslel nebudu to rozvadet tak jsem zjistil ze takhle zit jako doposavad tak to je jen na par let potom nevim co bude dal v tomhle systemu ktery chce ode mne nejake podstaty ale co to jsou ty podsty a dalsi veci normalniho zivota.pokud neumru nekde predavkovanej tak to bude zazrak a mozna i vysvobozeni. Ale to ktomu kdych bral dale pristich 10 20 let. Zatim to nejak prezivam a cekam na zazrak ktery jak vime se nestane. Mozna se odstehovat protoze bydlym kousek od Prahy. Protoze tady je pervitinu vsude okolo moc. Potreboval bych nekam doporucit kde dobre poradi co z beznadeji a jeste ktomu zavislosti. Ale porad verim ze to bude vsechno v pohode-snad. Prahu mam nejblize.
predem dekuji za odpoved.
zavisli Tom.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Tome,
Vaše psaní je dlouhé a velmi osobní, díky za Vaši otevřenost. Chápu, že po tolika ,,pokusech" a číslech ve statistikách, máte možná pocit ,,zmaru", nicméně, já bych to zase až tak černě neviděla. I když pro Vás těch zmíněných 10% je málo, pořád je to určitý počet lidí, kteří se z toho dostanou a není nikde psáno, že to nemůžete být zrovna Vy. Z praxe znám i opravdu dlouhodobé uživatele ( 15-20let na drogách ) a dnes jsou již několik let v pořádku. Je pochopitelné, že pro Vás jsou více na očích ti, kteřím se to nepovedlo a k drogám se vrátili, jelikož je pak potkáváte ve stejném prostředí. Ti, kterým se to podařilo zvládnout, ale z drogového prostředí zmizí, takže už pak o nich nevíte. Vždycky záleží na konkrétním člověku, na tom co chce a jak je schopen se k tomu postavit. Nemám dojem, že by lidé, kteří užívají cca 2roky to měli nějak zásadně lepší...vždyť si na to musíte přece sám pamatovat...copak Vy byste po roce či dvou užívání se šel léčit ? Ve velké většině případů, je právě toto období obdobím, které je nesmírně ,,baví", drogy jim umožňují a zprostředkovávají nevšední zážitky a není moc proč přestat... Práve až po delší době, kdy drogy ukážou i své stinné stránky, okradou člověka o vše... pak některé dokáže nasměrovat ,,zpět"...
Možná máte špatné zkušennosti s léčebnami, já vždy preferuje léčby v komunitách. Nejen, že je délka pobytu výrazně delší, ale i vzhledem k nižší kapacitě klientů, je zde mnohem více prostoru k terapeutické práci, která je v další budounosti velmi znatelná. Doporučila bych Vám terapeutickou komunitu Němčice, která se specializuje právě na dlouhodobé uživatele. Zařazení do pořadníku uchazečů zprostředkovává pražské Kontaktní centrum. Více info na www.sananim.cz ( TK Němčice ), kontakt na Káčko též www.sananim.cz ( Kontaktní centrum KC ).
Zkuste o tom popřemýšlet, v tuto chvíli se mi to jeví jako nejrozumější možné řešení. Mějte se hezky, pokud budete mít chuť, napište jak to s Vámi dále vypadá. Držte se !
S pozdravem Markéta Kordová